Hilltop borászat hazai marketingjének elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Varga Ágnes Katalin
Other Authors: Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc
Totth Dr. Gedeon
Format: Thesis
Kulcsszavak:bormarketing
borturizmus
Hilltop borászat
marketing
Social media
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44033
Description
Abstract:A szőlő, valamint a bor, mint termék az üzleti és társadalmi élet szerves részét képezi a világon, köztük Magyarországon is. A bortermelés hazánk egyik legnagyobb hagyománnyal rendelkező mezőgazdasági ágazata, melynek sokszáz éves tradíciója van.  A borászatban nagy hagyományokkal rendelkező európai országok, köztük Magyarország is nehezen tudott lépést tartani az új versenytársakkal. A bormarketing ezért kiemelt fontosságú, hiszen a világ borpiacához hasonlóan a magyar borpiac is túltermeléssel küzd, és időről időre változnak a fogyasztói és vásárlási szokások. A Hilltop borászat a magyar borpiac egyik legmeghatározóbb szereplője, az árbevétel alapján a hazai értékesítők első 10-es listáján is helyet kapott. A borászat emellett nem csak a bortermeléssel, hanem a turizmussal is foglalkozik. Elsősorban a fiatal borkedvelő fogyasztókat célozza meg, új arculatával pedig az edukációban is részt vesz. Mindezek mellett a borászat és a borbirtok nagyon aktív a közösségi média felületeken is, hiszen a fiatalabb fogyasztók ott érhetőek el elsősorban. A primer kutatásom alapján elmondható, hogy a Hilltop borászat ismertsége magas, illetve a termék kipróbáltsága is. Mivel a borászat tételeivel elsősorban az áruházak polcain találkoznak a fogyasztók, ezért az oda való bejutás kulcsfontosságú, valamint az ott megjelenés is az. Ebben az esetben nem tud a pincészet egy tapasztalt értékesítőre, vagy pincérre támaszkodni, a bornak kell eladnia magát. Éppen ezért fontos, hogy milyen a palack megjelenése, illetve a címke dizájnja, a rajta megjelenő információk.