A foodpanda.hu marketingstratégiája és digitális platformokon megjelenő marketing tevékenysége

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Major Ilona Gabriella
Other Authors: Kalocsai Péter
Kovács Dr. Ildikó
Format: Thesis
Kulcsszavak:digitális platformok
étterem
food industry
házhozszállítás
marketingstratégia
q-commerce
szállítás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44067
Description
Abstract:A FOODPANDA.HU MARKETINGSTRATÉGIÁJA ÉS DIGITÁLIS PLATFORMOKON MEGJELENŐ MARKETING TEVÉKENYSÉGE   A szakdolgozatom fő témája a foodpanda marketingstratégiájának vizsgálata volt, és a márkanév váltást követő online és offline hirdetéseit, megjelenéseit gyűjtöttem össze. Bemutattam röviden, hogy milyen változásokon ment keresztül az évek során a Magyarországon indult ételkiszállítással foglalkozó kisvállalkozás, a Netpincér? Hogyan vált a nemzetközi Delivery Hero tagjává? Mit érdemes erről a nemzetközi cégről tudni? A STEEP -elemzés kapcsán a nemzetközi szinten is elérhető eredményeket mutattam be, kitértem a környezetvédelmi törekvéseikre, jótékonysági és állatjóléti kezdeményezéseikre. Elemeztem, hogy a nehezedő gazdasági környezetben hogyan tud helyt állni, hogy megtartsa piaci pozícióját? Kíváncsi voltam, milyen aktív marketingtevékenységeket végeznek a vevők és munkavállalóik felé? A SWOT elemzésben a magyarországi foodpanda helyzetét mutattam be. A Porter -féle elemzésben pedig felsoroltam azokat az erőket, amik a cégre hatnak ebben az iparágban; a legnagyobb versenytársát, a Wolt-ot is szemügyre vettem. A primer kutatás keretében megkérdezéses vizsgálatot végeztem. Kutatási kérdéseim a következők voltak: milyen szokások jellemzik a fogyasztót, milyen ételeket szoktak leginkább rendelni? Van-e negatív tapasztalatuk a szolgáltatással kapcsolatban? Mit javasolnak, a foodpanda miben tudna még fejlődni? Kvantitatív kutatásom során a kérdőívet 177 fő töltötte ki. Az eredmény nem mondható reprezentatívnak. A Facebook-on különböző csoportokban osztottam meg a kérdőívet hólabda módszerrel. A válaszadók inkább semlegesen, kissé pozitívan fogadták a márkanév váltást, és az ezt követő színvilág változást! Javaslatuk szerint vannak olyan dolgok, amikben tudna még fejlődni a cég: pl. különböző akciók törzsvásárlóknak, kuponos akciók, ingyenes kiszállítás. Még több kupont, kedvezményt biztosító nyereményjátékok és törzsvásárlói program elindítása is sokaknak okozna örömet. A jövőben akár az ételkiszállításban, akár az élelmiszer kiszállításban van lehetőség a vevőkör bővítésére: még több futár alkalmazása, még nagyobb terület kiszolgálása pl. vidéken, vagy Budapest külső kerületeiben lenne elfogadható a bővítés. A válaszadók szeretnék, hogy az applikációt még több funkcióval lássák el. Összegzésként megállapíthatom, hogy kutatásom kérdésfelvetéseire választ kaptam, kutatási eredményemben látszanak javaslatok a termékfejlesztésre. A válaszok alapján a hipotézisem is beigazolódott: márkanév váltást követően szívesen használják továbbra is a szolgáltatást a válaszadók, de a cégnek figyelni kellene arra, hogy ezt a hűséget jutalmazzák.