Labdarúgóklubok üzleti- és marketingstratégiája

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Szabolcs
További közreműködők: István Sallai-Balogh
Vallyon Dr. Andrea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:futball
futballmenedzsment
közösségi média marketing
marketingstratégiák
üzleti stratégia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44110

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44110
005 20230420140133.0
008 230420suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Szabolcs 
245 1 0 |a Labdarúgóklubok üzleti- és marketingstratégiája  |c Nagy Szabolcs  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban kitértem a labdarúgóklubok főbb bevételi forrásaira, azoknak piaci sajátosságaira. A futballra jelentős gazdasági hatást gyakorló eseményekre. Ezek közül kiemelt figyelmet szántam a koronavírus-válság okozta gazdasági folyamatokra. Kitekintést tettem az európai elitklubok és az UEFA közti financiális konfliktusra. Diplomamunkámban a klubfutballban megtalálható különböző üzleti modelleket mutattam be, és több labdarúgó klub marketingtevékenységét is bemutattam, elemeztem. Kiemelt figyelmet szántam a magyar klubfutball sajátosságaira. Továbbá elemeztem az állami szerepvállalás mértékét a magyar futballban. Kutatásom elemzésével összetettebb képet kaptam a magyar szurkolók futballal kapcsolatos fogyasztási szokásairól, valamint megismerhettem véleményüket a magyar klublabdarúgással kapcsolatban, ahogyan az erre vonatkozó érdeklődésemet a kutatási kérdésemben is megfogalmaztam. Az egyik hipotézisemben arra tértem ki, hogy a magyar válogatott az elmúlt években kijutott a 2016-os franciaországi, (Reuters, 2015) illetve a 2021-es több országban megrendezésre kerülő (köztük Magyarországon) Európa Bajnokságra. (HírTV, 2020) Továbbá, 2022-ben második helyezést ért el az UEFA Nemzetek Ligája A ligás csoportjában. (Tamás, 2022) A fent említett jó eredmények hatására a magyar szurkolók többet foglalkoznak a labdarúgással. Kutatásom eredményei alapján továbbá azt a konklúziót is levontam, hogy ez ténylegesen helytálló, hiszen a Magyar labdarúgó-válogatott jó teljesítménye valóban pozitív hatással volt a szurkolók futball fogyasztási szokásaira. Bár a szurkolók többsége úgy véli, hogy az elmúlt 10 évben emelkedett a magyar elsőosztály színvonala, a további színvonal emelkedést vélték a legmeghatározóbb tényezőnek, ami miatt többször látogatnának ki NB I-es mérkőzésekre. 
695 |a futball 
695 |a futballmenedzsment 
695 |a közösségi média marketing 
695 |a marketingstratégiák 
695 |a üzleti stratégia 
700 1 |a István Sallai-Balogh  |e ths 
700 1 |a Vallyon Dr. Andrea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44110/1/Szakdolgozat_Nagy%20Szabolcs_HC0R5L.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44110/2/K%C3%BCls%C5%91%20konzulensi%20b%C3%ADr%C3%A1lat_Nagy%20Szabolcs_HC0R5L.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44110/3/Nagy%20Szabolcs%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20%20%281%29.pdf  |z Dokumentum-elérés