A szerencsejáték jelenlegi szerepe, jelentősége, valamint a fogyasztók szokásai napjainkban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Richárd
További közreműködők: Szabó Edit
Willing Adám
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:7P modell
fogyasztói szokások
kutatási módszerek
kutatásmódszertan
szerencsejáték
vásárlói magatartás
vásárlói magatartás modellek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44113

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44113
005 20230420140140.0
008 230420suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szabó Richárd 
245 1 2 |a A szerencsejáték jelenlegi szerepe, jelentősége, valamint a fogyasztók szokásai napjainkban  |c Szabó Richárd  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Annotáció     Kutatásom a szerencsejáték jelenlegi szerepét, jelentőségét, valamint a fogyasztók szokásait vizsgálja napjainkban kvantitatív módszerrel. Kutatási kérdésem, hogy milyen kommunikációs motívumra építve érik el a legnagyobb pozitív eredményt a szerencsejátékkal kapcsolatos hirdetések?   A kutatás architektúrában felvázoltam, valamint megvizsgáltam a szerencsejáték hátterében álló elméleti kérdéseket, amiket a mögöttük álló szakirodalommal alá is támasztottam. Az elméleti háttér ismertetése folyamán Veress Zoltán, Hofmeister-Tóth Ágnes, illetve Töröcsik Mária műveik alapján elhelyeztem a szerencsejátékot a termék-szolgáltatás kontinuum egyenes segítségével, amiből hosszas elemzés során kirajzolódott, hogy a szerencsejáték a szolgáltatásokra jellemző tulajdonságokkal bír. A továbbiakban kifejtésre került még a vásárlási folyamat is, ahol részletesen taglaltam a különböző vevői elvárásokat, amik igazolására a Servquel módszer volt a segítségemre. Ezt a fogyasztói magatartás követte, ahol kiemelten foglalkozott a kutató a vásárlást befolyásoló tényezőkkel és a motivációs elemekkel.  Az vonatkozó szakirodalom feltárása után a következő három hipotézist határoztam meg.  Nullhipotézis: A sikerélmény és a sikernek az archetípusa áll az emberek szerencsejátékkal kapcsolatos motivációja mögött, ezáltal azok a reklámok lesznek sikeresek melyek ezekre fókuszálnak.  H1: A szerencsejátékról szóló hirdetések lakosságra gyakorolt hatása elenyésző, mert az emberek számára túl agresszívnak bizonyulnak.  H2: Technológia fejlődésének és a szociális igények háttérbe szorulásának köszönhetően az emberek inkább az online szerencsejátékot preferálják a fizikaival szemben. A hipotézisek tesztelése érdekében kvantitatív, online kérdőíveztetésre épülő adatgyűjtést végeztem, melyben zártvégű kérdésekkel mértem fel egy 104 főből álló minta témával kapcsolatos szokásait, attitűdjeit. Alaposságát tekintve fontos megjegyezni, hogy további kvantitatív és kvalitatív kutatások elvégzése szükséges ahhoz, hogy a kutatási konklúziót az alapsokaságra lehessen általánosítani. Ezért az eredmények mindössze jelen kutatási mintán belül szükséges értelmezni, azokat további kutatásokkal szükséges alátámasztani vagy cáfolni. Összességében a kutatás során felmerült kutatási kérdésre a választ, egy válaszra leszűkíteni nem lehet. Minden játékos más és más szemszögből analizálja, és éli meg a szerencsejátékot, de általában a legmegnyerőbb hirdetési forma az, ami a fent felsorolt szociális cselekvés, anyagi gondok orvosolása, kockázatvállalás élvezet, magányosság, menekvés a nehéz élethelyzetek elöl választások közül kerül ki.  A kutatás esetleges folytatását figyelembe véve érdemes lehet nagyobb hangsúlyt fektetni a különböző online szerencsejáték szolgáltató vállalatok aktivitására nem csak idehaza, hanem a külföldi piacokon, valamint a magyar és külföldi fogyasztói szokásokat és marketing fogásokat összehasonlítani, ami által el tudnánk helyezni a szerencsejáték életében betöltött hazai fogyasztást világviszonylatban 
695 |a 7P modell 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a kutatási módszerek 
695 |a kutatásmódszertan 
695 |a szerencsejáték 
695 |a vásárlói magatartás 
695 |a vásárlói magatartás modellek 
700 1 |a Szabó Edit  |e ths 
700 1 |a Willing Adám  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44113/1/Szab%C3%B3-Rich%C3%A1rd_szakdolgozat_v%C3%A9gleges-verzi%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44113/2/Szab%C3%B3%20Rich%C3%A1rd%20Annot%C3%A1ci%C3%B3%20pdf.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44113/3/B%C3%ADr%C3%A1lat%20Szab%C3%B3%20Rich%C3%A1rd.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44113/4/Szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat_Szab%C3%B3%20Rich%C3%A1rd_Willing%20%C3%81d%C3%A1m.pdf  |z Dokumentum-elérés