Az autóipari igények globális változásainak monitorozása, és azok kezelése az Aptiv Connection Systems Hungary Kft. tatabányai gyártólokációján

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kiss Barbara Nikoletta
Other Authors: Budai Dr. László
Gerván Szilvia
Format: Thesis
Kulcsszavak:autóipar
chiphiány
háború
koronavírus-járvány (COVID-19)
megrendelés(ek)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44121

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44121
005 20230420140155.0
008 230420suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kiss Barbara Nikoletta 
245 1 3 |a Az autóipari igények globális változásainak monitorozása, és azok kezelése az Aptiv Connection Systems Hungary Kft. tatabányai gyártólokációján  |c Kiss Barbara Nikoletta  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatom az autóipart érintő változások témáját járja körül, külön figyelmet szentelve a koronavírus, a globális félvezetőhiány, valamint az orosz-ukrán háború okozta rendelésállományok változására. Kutatásom során az Aptiv Connection Systems Hungary Kft. tatabányai gyártólokációján bekövetkezett változásokat elemeztem abból a célból, hogy kiderítsem, a fent említett problémák miként gyakorolnak hatást egy világvezető vállalat esetében. Elemzéseim alapját a 2020 március és 2022 december közötti előrejelzések és tényleges rendelések adták. A koronavírus 2020 tavaszi berobbanását követően hatalmasat estek az autóipari megrendelések, mely a pandémiának és a gyárleállásoknak volt köszönhető. Ennek ellenére megállapítást nyert, hogy a koronavírus nem okozott szignifikánsan negatív hatást a rendelésállomány mennyiségére, szemben a mai napig elhúzódó globális chiphiánnyal, amely a Covid-19 alatti elektronikai cikkek iránti megnövekedett kereslet okozott, és mára visszafordíthatatlan veszteséget eredményezett a járműiparban. Mintha mindez nem okozott volna még elég gondot, Oroszország megtámadta Ukrajnát, ami többszörösen is befolyásolja az autógyártók tevékenységét, és az Oroszországgal szembeni szankciók sem könnyítik meg a helyzetet. Mivel az egyik legnagyobb kábelkorbács gyár Ukrajnában található, a szállítások kiesése az egész világ számára, köztük Magyarország számára is további negatív hatást eredményezett. Úgy tűnik, hogy 2023-ra talán rendeződni kezd a helyzet, de ezt még az elszálló energiaárak befolyásolhatják. 
695 |a autóipar 
695 |a chiphiány 
695 |a háború 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a megrendelés(ek) 
700 1 |a Budai Dr. László  |e ths 
700 1 |a Gerván Szilvia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44121/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44121/2/Nyilatkozat%20a%20szakdolgozat%20st%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44121/3/szakdolgozat%20bizalmas%20kezel%C3%A9se%20Kiss%20Barbara%20Nikoletta_iktatva.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44121/4/Kiss%20Barbara%20Nikoletta_bels%C5%91_BL.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44121/5/K%C3%BCls%C5%91%20konzulens%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20-%20Kiss%20Barbara%20Nikoletta.pdf  |z Dokumentum-elérés