Az online értékesítés bevezetése és eddigi tapasztalatai a Dark Black Kft. gyakorlatában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bauernfeind Beáta
További közreműködők: Huszár Klaudia
Kopcsay Dr. László
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
elektronikus vásárlás - online vásárlás
online értékesítés
online piackutatás
weboldal tervezés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44122
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témája az online kereskedelem bevezetése egy már meglévő vállalkozás gyakorlatában. Dolgozatom első felének célja az volt, hogy alapos áttekintést nyújtsak az online értékesítésről, amely magában foglalja a definíciókat, gazdasági jelentőségük magyarázatát, illetve a covidjárvány által okozott hatást az értékesítési csatornára. A következő fejezetet a szakágazat és a benne működő vállalkozás bemutatása után a szekunder kutatásnak szenteltem. Az adatok begyűjtése és azok elemzése során jobban megismerhettem a piacot, valamint a vásárlások mechanizmusát. A SWOT analízis rámutatott, hogy hiába van rengeteg erőssége az üzletnek, ha képtelen a fejlődésre, mert fizikai korlátjai vannak, mint a bolt kis területe, akkor kénytelen olyan alternatívát választani, ami nem helyigényes. Erre ad megoldást az online kereskedelem, hiszen nem kötelező a készlettartás. A versenyhelyzetet is vizsgálva van lehetőség az üzletben, mivel a fogyasztók keresik az újdonságot a másik alternatívát, amelynek oka lehet a termék túlzott drágulása. A dolgozatomban felhasznált szakirodalmi összefüggésekkel és a 4. pontban található primer kutatással és ezek bemutatásával szerettem volna rávilágítani arra, hogy a vásárlási szokásokra mekkora fejlődést gyakorolt ​​az elmúlt évek gazdasági változásai, illetve mennyire fel tudta gyorsitani az e-kereskedelem, elterjedését egy világjárvány. Primer kutatási kérdéseim megválaszolására kvantitatív megkérdezéses leíró kutatási módszert választottam, mégpedig egy online felületen kitölthető kérdőív segítségével. A kérdőív kiértékelésekor kapott válaszok is azt mutatják, hogy még mindig nem teljes a bizalom az online kereskedelemmel szemben. Az elmúlt években bár egyre szélesebb körben nőtt rá az igény a fogyasztók egyre kritikusabbak és árérzékenyebbek. Könnyebben változtatják meg vásárlási szokásaikat a tájékozott vásárlók, még ebben a speciális szakágban is, azzal a kiskedvenceik egészségének megtartásához, javításához és a saját kényelmükhöz, igényeik kielégítéséhez. A szakdolgozatom megmutatta azt is, hogy miután a vállalat felismerte a fejlődés szükségességét, készen állt meghozni a kellő intézkedéseket a sikeresség érdekében, valamint azt, hogy ezzel milyen előrelépést ért, és érhet még el.Dolgozatom befejeztével azt gondolom, örömmel elemeztem és vezettem végig annak a vállalatnak a fejlődéshez hozzájáruló új szolgáltatási tevékenységét, ahol dolgozom. Örömmel mélyedtem bele a folyamatok részleteinek vizsgálatába, így számomra is világosabbá vált a vállalat stratégiája.