Fogyasztói magatartás vizsgálata az étrend-kiegészítők kapcsán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Viktória
További közreműködők: Nagy Attila
Oravecz Titanilla Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ellátási lánc - ellátó hálózat
étrend
étrend-kiegészítő
fogyasztói magatartás
generációk
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44123
Leíró adatok
Kivonat:A diplomamunkámban az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos fogyasztói magatartást szándékozom vizsgálni. Ehhez bemutatom a jogi hátterét, az egészség fogalmának és trendek alakulását, az ellátási láncot, az étrend-kiegészítőket és a fogyasztói magatartását. Ezzel előkészítve a kutatásomat, következik a mélyinterjúk és a kérdőív eredményeinek bemutatása és elemzése. A mélyinterjúk során a piaci szereplőktől gyűjtöttem információt, míg a kérdőív segített megismerni a fogyasztók viselkedését. Úgy gondolom, ezáltal teljes képet kapunk több oldalt is megvizsgálva. Azért választottam ezt a két kutatási módszert, mert így eleinte egy betekintést nyerhetek, majd ebből kiindulva megismerhetem egy nagy minta által a fogyasztókat, szokásaikat és viselkedésüket. A dolgozat során a következő az általam felállított hipotézisekre keresem a választ: 1. Az emberek döntően online/digitális felületekről szereznek információt az étrend-kiegészítőkről. 2. A rendszeres sportolás befolyásolja az étrend-kiegészítők fogyasztását. 3. A jellemzően inkább nők fogyasztanak étrend-kiegészítőket. 4. Az X és Y generációk inkább offline, míg a Z generáció inkább online vásárol étrend-kiegészítőt. Az elemzést követően megállapítottam, hogy az emberek többsége az interneten szerez információt. A rendszeres sportolás és fogyasztás között is áll fent kapcsolat, a fogyasztók hetente többször is sportolnak. Illetve inkább a nők fogyasztják ezeket. A fogyasztók többnyire egészségmegőrzés céljából szedik, ez jellemző minden generációra. Továbbá meglepő módon a fiatalabb generációk az online vásárlással szemben inkább a gyógyszertárat részesítik előnyben. Végezetül a primer és szekunder kutatás eredményeit összevetem és levonom a következtetéseket.