Kiskereskedelmi sajátmárkás termékek és hatásuk a fogyasztói magatartásra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Homonnai Csenger
További közreműködők: Horváth Noémi
Kopcsay Dr. László
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
kiskereskedelem
márkahűség
saját márkás termék
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44129
Leíró adatok
Kivonat:Napjainkban életünk elengedhetetlen része a vásárlás. Ha szétnézünk, mindenhol márkák vesznek körül. Amikor vásárolunk, nagyon fontos döntéseket hozunk. Vannak, amelyeket észre sem veszünk és jelentéktelenek, de vannak, amelyek nagymértékben változtatják meg a heti, havi vagy éppen az éves gazdálkodásunkat. Márpedig a napjainkban jelen lévő gazdasági helyzetben nagyon oda kell figyelnie a mindennapi embernek arra, hogy mire, mennyit költ. A kutatásommal az volt a célom, hogy felmérjem, megismerjem a sajátmárkás termékek ismertségét, vásárlási szokásait, annak okait, különféle körülmények (reklám, árváltozás, infláció) hatását a vásárlói magatartásra, illetve ezek alapján választ kapjak hipotéziseimre.Kutatásom során bebizonyosodott, hogy a fogyasztók legnagyobb százaléka ismeri, szereti és folyamatosan vásárolja a kereskedelmi márkás termékeket. Legtöbbjük az ár-érték aránya miatt szeretik, de vannak márkák, amiket kifejezetten a minőségük miatt vásárolnak.