Sztenderdizálható online marketing stratégia a KKV szektorban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zaleczky István Dániel
Other Authors: Gál Kristóf
Kovács Dr. Ildikó
Format: Thesis
Kulcsszavak:e-marketing - elektronikus marketing
kis- és középvállalkozás - KKV
marketing
online marketing
vállalati marketing stratégiák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44139
Description
Abstract:Az internet megjelenése alapjaiban változtatta meg a marketing működését és a kommunikációs trendeket. A szakdolgozat első felében ennek az összefonódásnak a jelentősége, illetve a trendek változásának a gyorsasága kerül bemutatásra a hazai KKV szektor körében. Új csoportosítási lehetőségek jöttek létre a gyorsan bővülő online marketing eszköztár követhetőségére, amely segítségével ezek a kommunikációs eszközök átláthatóak és besorolhatóak lettek.Bemutatásra kerülnek továbbá a legfontosabb online marketing eszközök, tulajdonságaik, és használhatóságuk. A hazai KKV szektor szereplőinél megfigyelhető, hogy ezeket az eszközöket csak részben használják. A haza kis- és középvállalkozások digitális evolúciója összességében fejlődött az előző évekhez képest, viszont ez a növekedés nem számottevő.A primer kutatás során először a Klikkmarketing Zrt. került bemutatásra mint egy vezető online marketing ügynökség a magyar KKV szektorból rendelkező ügyfélkörrel. Ezeket a vállalkozásokat először általánosságban elemeztem, majd egy 20 cégből álló mintát vezettem végig a Klikkmarketing által használt online marketing stratégián. A vizsgálat végén világos kép alakult ki arról, hogy a vállalkozások inkább rövidebb távon gondolkodnak, és az azonnali bevételt termelő eszközöket használják szívesebben, míg a márkaépítés és hosszabb távon megtérülő kommunikációt háttérbe szorítják.