Az identitáspolitika jelenségének áttekintése és marketing szemléletű vizsgálatának jelentősége a posztmodern korban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hegyvári Gyula Dániel
További közreműködők: Németh Dolli
Oravecz Titanilla Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Amerikai Egyesült Államok
fogyasztói igények
fogyasztói magatartás
identitás-pszichológia
identitáspolitika
Magyarország
posztmodern
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44140
Leíró adatok
Kivonat:A fogyasztói igények az évek, évtizedek múlásával folyamatosan változnak. Az elmúlt időszak, tágabb vonatkozásban pedig a posztmodern kor egyik ilyen változása az, hogy a emberek politikai identitása elkezdett jelentős hatást gyakorolni a fogyasztói magatartásukra, különösen az Amerikai Egyesült Államokban. Az identitáspolitika jelenségét az 1960-as években figyelték meg először, és a jelenség lényeges összefüggést mutat a kontextusával, amiben létezik, tehát a posztmodernnel. Az identitáspolitika fogyasztói magatartásra gyakorolt hatását leginkább a 2010-es évek második felétől kezdve mérik mind kvantitatív, mind kvalitatív módszerekkel. A kutatások elemzése során többek között azt láthatjuk, hogy az újravásárlási valószínűség és a fogyasztó politikai identitása között közepes-erős, pozitív korreláció van. Ezzel szemben magyar vonatkozásban az identitáspolitika nem tűnik mérvadónak a fogyasztói döntéshozatalban, legalább is jelenleg, ez a piac azonban mélyebb vizsgálatot igényel.