Az influencerek hatása a marketingkommunikációban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Oldal Fanni
További közreműködők: Dinh Dorottya
Szabó Edit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:hitelesség
influencer
kérdőív
közösségi média
marketingkommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44172
Leíró adatok
Kivonat:Napjaink szerves részét képezi a közösségi média. Sokan vásárlásra, hirdetésre, informálódásra, szórakozásra használják. A cégek számára is ígéretes eszköznek bizonyulnak ezek a felületek. Hogy miért? Nap, mint nap hatalmas tömegek látogatnak el például a Facebookra, Instagramra, Tiktokra, Youtubera, akik egyfolytában találkoznak ezeken a platformokon képekkel, videókkal, különböző tartalmakkal. Ezek lehetnek kisfilmek, hirdetések vagy influencerek által létrehozott reklámok. Úgy gondolom, a véleményvezérek reklámjai érdekesen hatnak a fogyasztói társadalomra, hiszen feltételezésem szerint nagyban befolyásolhatják a fogyasztói döntést a vásárlás előtt és közben is. Személy szerint én is több influencert követek a különböző platformokon. Gyakran előfordul, hogy ha meglátok egy terméket az üzletekben, melyet láttam a közelmúltban valamelyik általam követett véleményvezérnél, az esetek többségében amellett döntök. Ha egy-egy számomra hiteles, kedvelt népszerűség véleményt alkot az adott termékről és felkelti valamivel a figyelmem, tapasztalataim alapján nagyobb hatást gyakorol rám, mintha például a televízióban, rádióban vagy esetleg plakátokon találkoztam volna a termékkel/márkával. Válaszokat keresek primer kutatásom segítségével arra, hogy az emberek hogyan viszonyulnak az influencerek, motiválja-e őket ez a hirdetési forma, mennyiben ösztönöznik a fogyasztókat az esetleges kedvezmények, melyekhez az influencerek kuponkódjaival juthatnak hozzá. Fontos kérdés a fiatalok fogyasztói magatartásának kialakulása is -  milyen mértékben hat rájuk esetleges kedvencének reklámozása. Válaszadóimat arról is fogom kérdezni, kiket tartanak pozitív hirdetőknek az influencer világból.