A Délegyházi Önkiszolgáló Autómosó Marketingmenedzsmentje

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Keresztesi Marcell Máté
Other Authors: Raffay Edit
Szabó Edit
Format: Thesis
Kulcsszavak:családi vállalkozás
direkt marketing
gazdasági szolgáltatás
szolgáltatásmarketing
vállalkozás bemutatása
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44188
Description
Abstract:Szakdolgozatom témáját a saját vállalkozásunk inspirálta. 2022 májusában végre megnyitottuk az első önkiszolgáló autómosót Délegyházán. Annak tudatában, hogy mennyi apró részlettel jár egy vállalkozás üzemeltetése, arra a következtetésre jutottam, hogy ez a tökéletes alkalom, hogy mélyebb ismereteket szerezzek a vállalkozás sikerességének érdekében.   Szerettem volna utánanézni a működés elméleti háttérének, ugyanakkor kíváncsi voltam, hogy a már általunk is használt gyakorlati elemek, hogyan illeszkednek bele ezekbe a rendszerekbe. Az ötlet megszületésétől kezdve, a működési formán át, a különböző marketing eszközökön keresztül próbáltam mégjobban megismerni az autómosó működését.   Abban bíztam, hogy a dolgozat megírása során ötleteket szerezhetek és inspirálódhatok -emellett összefoglalhatom a marketingben rejlő lehetőségeket és megvizsgálhatom a már általunk használt eszközöket és foglalkozhatok a jövőben kitűzött célok megismerésével és segítséget kaphatok azok eléréséhez.   Kérdőíves primer kutatást készítettem azzal a céllal, hogy megismerjem a különböző fogyasztói szokásokat és felmérjem a fejlődési lehetőségeket. Választ szeretnék kapni az előzetes feltevéseimre és reménykedem, hogy újabb gondolatokat is ébreszt majd bennem. A kérdőívet Facebook- on osztottam meg és tizenkilenc kérdés megválaszolására kértem a kitöltőket. A továbbiakban az ismerőseim és az ő ismerőseik töltötték ki, ezt hólabda mintavételnek nevezzük. A továbbiakban különböző grafikonok és ábrák segítségével fogom ismertetni az válaszokat, majd levonom a saját következtéseim. A kutatás nem reprezentatív, mivel 1000 fő alatti volt a kitöltők száma.   A legfőbb célom, a fogyasztók szokásainak és viselkedéseinek megismerése volt. Érdekelt, hogy kik használnak autómosókat, milyen gyakorisággal és, hogy milyen szempontokhoz kötött a használat. Valamint kíváncsi voltam, hogy milyen plusz szolgáltatások bevezetésével lehetne motiválni a fogyasztókat.Több hipotézisem is volt a kutatással kapcsolatban. Az első és számunkra a jelenleg legfontosabb, hogy az idő változékonyságával bekövetkező változások csökkentik a profitszerzés lehetőségét.  A legfőbb döntést befolyásoló tényező a távolság és a szolgáltatásról hallottak előzetes tapasztalatok. Egy önkiszolgáló autómosó esetében az ár, mint befolyásoló tényező nem játszik meghatározó szerepet. A fogyasztók elégedettségét tovább lehet növelni plusz szolgáltatások bevezetésével. Több idő eltöltésére és pénz elköltésére ösztönözhetjük őket és új fogyasztók figyelmét kelthetjük fel.