Az online marketing stratégiák lehetőségeinek vizsgálata a vállala-tok számára a Starbucks Magyarország mintáján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bacsik Dorina
Other Authors: Kovács Dr. Ildikó
Lovácsi Viktória
Format: Thesis
Kulcsszavak:7P modell
fogyasztói magatartás
internetmarketing
közösségi média
online marketing
Starbucks Magyarország
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44219

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44219
005 20230420140456.0
008 230420suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bacsik Dorina 
245 1 3 |a Az online marketing stratégiák lehetőségeinek vizsgálata a vállala-tok számára a Starbucks Magyarország mintáján keresztül  |c Bacsik Dorina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az online marketing stratégiák lehetőségeinek vizsgálata a vállalatok számára a Starbucks Magyarország mintáján keresztül  A szakdolgozatom témája az online marketing stratégiák, főként a közösségi média lehetőségeinek felméréséről szól. A 21.században a digitális technológia uralja a piacot, a fejlődésnek köszönhetően az információk áramlása felgyorsult és ennek eredményeképpen nehezebb kitűnni a tömegből. Több akadályba ütköznek a piac részvevői a fogyasztói kommunikáció során, ugyanis a korábbinál jóval nagyobb a kommunikációs csatornában a zaj, így az információk nem minden esetben érnek el a címzetthez.  Számos írás a online stratégiák hatását kutatja a fogyasztókra, azonban én szerettem volna ezt megfordítani és a vállalatok szemszögéből vizsgálni.  A digitális jelenlét előnyeit szeretném feltárni a cégek számára az adatok gyűjtése során, illetve a vásárlásösztönzés lehetőségét kutatom az online platformok potenciáljának kiaknázásával.A szakdolgozatom első felében a szakirodalomban megtalálható szekunder információkra támaszkodom, ahol megvizsgálom a fogyasztói magatartást az alapmodellen keresztül. Továbbá Hofstede 6 dimenziós kultúra elmélete alapján áttekintem a kulturális különbségeket, amik hatással lehetnek a fogyasztásra. Ezután végig kísérem a vásárlási döntési folyamatot a konkrét vásárlási tranzakció megvalósulásáig, hiszen fogyasztók döntései mögött álló okok megértése hozzásegít a pontosabb marketing stratégia kialakításához. Ehhez a részhez tartozik a vásárlók evolúciója is, ahol eljutunk a mai posztmodern fogyasztóhoz, ahol bekapcsolódunk a digitális világba és annak lehetőségeibe. A következő rész erre alapozva a digitális marketing stratégiákat veszi végig részletesebb formában, beleértve a különböző online hirdetési formákat, online stratégia elemeket, a közösségi platformokat, többek közt az influenszer marketinget is és a mesterséges intelligenciáról szóló tartalom is szintén itt található meg, mivel számos online marketingeszköz technikai hátteréért ez felel. A szekunder információk kiegészítésére primer kutatást alkalmazok, aminek a keretén belül mélyinterjút készítettem a Starbucks Magyarország márka menedzserével. A felsorakoztatott marketing stratégiák megértése érdekében ez egy hasznos módszer, amivel belátást nyerhetünk egy multinacionális vállalat digitális marketing tevékenységeibe. Az összegyűjtött adatok segítségével és a megfelelő következtetésekkel a szakdolgozatom végére remélhetőleg a kutatási kérdések megválaszolásra kerülnek, amire az összegzésben fogok kitérni. A kutatási kérdéseim a következőek:  Mely digitális marketingstratégia elemeket használja a vizsgált cég?A különböző promóciók hogyan hatnak a vásárlásösztönzésre?Megéri-e a vállalatnak aktívan jelen lenni a közösségi média platformokon? Melyik a legeredményesebb ezek közül? 
695 |a 7P modell 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a internetmarketing 
695 |a közösségi média 
695 |a online marketing 
695 |a Starbucks Magyarország 
695 |a vásárlói magatartás 
700 1 |a Kovács Dr. Ildikó  |e ths 
700 1 |a Lovácsi Viktória  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44219/1/Szakdolgozat_OY6RYO%20Bacsik%20Dorina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44219/2/Bancsik%20Dorina%20b%C3%ADr%C3%A1lat%202023%20janu%C3%A1r.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44219/3/Bacsik%20Dorina%20szakdolgozat%C3%A1nak%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9se.pdf  |z Dokumentum-elérés