A Kertvárosi Kft. sportlétesítményei marketing szempontból a 2022-es gazdasági válság idején

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Weigert Evelin
Other Authors: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Kulcsszavak:7P modell
makrokörnyezet
marketingkutatás
mikrokörnyezet
sportlétesítmények
SWOT-elemzés
szolgáltatásmarketing
vállalkozás marketingstratégiája
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44237
Description
Abstract:A dolgozat elején felállítottam a hipotézist miszerint az Erzsébetligeti és a Szentmihályi uszodák marketingstratégiájának kidolgozásához előkészítem a terepet. Elemeztem az uszodák külső majd belső marketingkörnyezetét. Megvizsgáltam a külső környezet minden egyes fázisát a társadalmi, természeti, technológiai, környezeti, a politikai és jogi tényezőket. Bár ezeket nem befolyásolhatjuk, de beható ismeretük és a hozzájuk való alkalmazkodás nagy segítségemre voltak és lesznek is a munkám során. A szolgáltató szektor megismerése után belevetettem magam a szolgáltatásmarketing rejtelmeibe. Részletesen elemeztem a szolgáltatások 7 tényezőből álló marketing-mixét az uszodákra vetítve. Az uszodai szolgáltatások körét is alaposan áttekintettem. Ezután a létesítmények belső környezete felé fordultam. A makró környezet vizsgálatához beleástam magam a szervezet felépítésébe, működésébe, melyek alapján a munkatársaim véleményét kikérve elkészítettem egy elemzést, a SWOT analízist, amely az uszodák erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és a rá leselkedő veszélyeket foglalja magában. A szekunder kutatási anyagok feldolgozása után saját kutatást végeztem. Összesen 120 vendéget kérdeztem meg, online kérdőív segítségével. A kvantitatív kutatási módszer, amit alkalmaztam az uszodai szolgáltatásokkal kapcsolatos vendégelégedettség felméréséhez nem várt eredményeket hozott, sikerült releváns információkhoz jutnom.