Banki rendszerek, elektronikus pénzügyi szolgáltatások a CIB Banknál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csukárdi Rajmund Olivér
További közreműködők: Dr. Nizsalóczki Judit
Forman Norbert
Sándor Ágnes
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bank
bank informatikai rendszerei
banki rendszerek
banktörténet
kereskedelmi bank(ok)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44251

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44251
005 20230420145121.0
008 230420suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Csukárdi Rajmund Olivér 
245 1 0 |a Banki rendszerek, elektronikus pénzügyi szolgáltatások a CIB Banknál  |c Csukárdi Rajmund Olivér  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A banki rendszerek életünk láthatatlan mozgatórugói, mindennapjaink szerves része. A téma jelentőségét mutatja, hogy ebben a rohanó tempóban fejlődő iparágban fontos annak a megértése, hova is halad ez az ágazat. Ehhez egy pillanatra meg kell állni, elgondolkozni és felülvizsgálni: honnan ered, hol tart most; így van lehetőség következtetni arra, merre tart a fejlődés, és milyen új felfedezések várnak ránk. Dolgozatom fő célja és kutatási kérdése, hogy választ találjak arra, merre halad a banki informatika, és áttekintsem, milyen tényezőkből lehet erre következtetni. Dolgozatom első felében egy rövid szakirodalmi visszatekintést teszek. Főbb pontjai érintik, hogy az elektronikus banki szolgáltatások milyen módon alakultak ki a ma is ismert formájukban, mi késztette a bankokat arra, hogy az informatikát és a modern technikát szerves részévé tegyék működésüknek, a fejlődés irányába milyen tényezők befolyásolták a pénzintézeteket. Megvizsgálásra kerül, hogy jelen állás, és a rendelkezésre álló információk, tudásunk szerint a bankokat milyen rendszerek segítik informatikai szinten. Ezen információkat, adatokat szakirodalmi hivatkozásokból, kutatásokból támasztom alá. Végül dolgozatom fő részében először bemutatom kvantitatív, online kérdőíves kutatásom eredményeit, melynek fókuszában a válaszadók banki szokásainak, az egyes banki csatornák (elektronikus, személyes, call center) használatának megoszlása és preferenciája álltak. Ezután egy konkrét példán, egy probléma elemzésén keresztül bemutatom a SOA rendszer működését a CIB Bank mobilapplikációjának architekturális elhelyezésén keresztül. Ezen a példán keresztül szemléltetem, hogy mennyire fontos a bankoknak, ügyfeleiknek az egyes szolgáltatásoknak az elektronikus csatornán (mobilapplikáció) keresztül való elérése.   Összegzésképp, az eddig megismert részek esszenciája alapján megpróbálok hipotéziseket, predikciókat megfogalmazni, merre halad az iparág, mit hoz ezen a területen a jövő, milyen utak, lehetőségek állnak a banki szolgáltatások előtt. 
695 |a bank 
695 |a bank informatikai rendszerei 
695 |a banki rendszerek 
695 |a banktörténet 
695 |a kereskedelmi bank(ok) 
700 1 |a Dr. Nizsalóczki Judit  |e ths 
700 1 |a Forman Norbert  |e ths 
700 1 |a Sándor Ágnes  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44251/1/csukardi_rajmund_oliver_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44251/2/%C3%B6sszefoglal%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44251/3/avdhA8-cff79ff6-58f8-451a-be47-f223e79274e1.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44251/4/Csuk%C3%A1rdi%20Rajmund_szakdolgozat-biralat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44251/5/szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Csuk%C3%A1rdi%20Rajmund%20Oliv%C3%A9r.pdf  |z Dokumentum-elérés