Fenntartható fejlődés a 21. században; divatjelenség vagy tudatosság a fogyasztók körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Göncz Blanka
További közreműködők: Honvári Patrícia
Koncz Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
fenntartható fogyasztás
fenntarthatóság
sustainability
sustainable development
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44262
Leíró adatok
Kivonat:Fenntartható fejlődés, mint divatjelenség, de mit is értünk ez alatt és mi a fenntarthatóság? A szupermarketek polcai roskadoznak az úgynevezett ”alternatív” termékektől, csomagolásmentes boltok nyitnak minden második utcasarkon és a turkálókban vásárolt ruha sem szégyen tárgya már. A fenntarthatóság vitathatatlanul szerves része lett mindennapjainknak, vajon tudatos döntéseket hoznak-e a 21. századi fogyasztók vagy a trendek változása készteti őket cselekvésre? A dolgozatban fény derül arra, hogy a fogyasztók tisztában vannak-e tettek következményeivel, vásárolt termékeik valós környezeti hatásaival. Összhangban van-e saját magukról alkotott véleményük és fogyasztási szokásaik. Az olvasat betekintést nyújt néhány fenntartható fogyasztói kategorizálásba, amelyben megjelenik az egyéniség és a függőség hatalmas formáló ereje.