Az érzelmi intelligencia szerepe egy köznevelési intézmény középvezetőinek gyakorlatában
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | érzelmi intelligencia fluktuáció közoktatás stratégiai tervezés vezetői készség |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/44276 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg44276 | ||
| 005 | 20230420145217.0 | ||
| 008 | 230420suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Brauswetterné Papp dr. Éva | |
| 245 | 1 | 3 | |a Az érzelmi intelligencia szerepe egy köznevelési intézmény középvezetőinek gyakorlatában |c Brauswetterné Papp dr. Éva |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Témaválasztásom oka praktikus jellegű, hiszen olyan kutatási területre fókuszál, mely eredményeknek a későbbiekben egy bizonyos köznevelési intézményben gyakorlati haszna is lehet. Jelenleg intézményvezetőként dolgozom, és a legfontosabb feladatom felkutatni azokat a lehetőségeket az intézményen belül, melyek hozzájárulnak az iskola fejlődéséhez. Alapelvem az, hogy hosszútávon csakis úgy lehet magas színvonalú intézményt működtetni, ha a vezetés kiemelten odafigyel a humán erőforrásra, és ezzel párhuzamosan alkalmazkodik a külső körülményekhez. Jelen dolgozat a humán erőforrásra koncentrál, elsősorban az emberi erőforrás megtartásának eszközeit vizsgálja. Kiemelten kezeli az intézmény ,,középvezetőinek”, a munkaközösségvezetőknek szerepét a rendszerben. Ők azok a ,,hídemberek”, akik összekapcsolják a munkavállalókat és a vezetést. Minden információáramlás, mindkét irányban rajtuk keresztül történik. Szerepük kiemelten fontos, helyzetkezelésük, kommunikációjuk, érzelmi intelligenciájuk meghatározó ebben a mikroközösségben. Ezért fontos számomra feltárni azokat a területeket, melyek segítik ezt a munkát, továbbá megismerni azokat a tulajdonságaikat, melyek fejlesztése, finomítása előrevivő az egész szervezet szempontjából. Bemutatom azokat a módszereket, melyek kutatásomat segítették, kitérve azok pozitív és negatív tapasztalataira, relevanciájára. Ismertetem a mintavételi eljárás menetét és annak eredményességét. A dolgozat zárórészében számba veszem a kutatás eredményeit, megállapítom a hipotézisek helytállóságát és a jövőre vonatkozó javaslataimat. | |
| 695 | |a érzelmi intelligencia | ||
| 695 | |a fluktuáció | ||
| 695 | |a közoktatás | ||
| 695 | |a stratégiai tervezés | ||
| 695 | |a vezetői készség | ||
| 700 | 1 | |a Dombóvári Gyuláné |e ths | |
| 700 | 1 | |a Göndör András |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44276/1/GQ764Y%20Szakdolgozat%20Brauswettern%C3%A9%20Papp%20%C3%89va.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44276/2/Nyilv%C3%A1noss%C3%A1%20t%C3%A9tel.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44276/3/B%C3%ADr%C3%A1lat%20GQ764Y.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44276/4/Dr%20Brauswettern%C3%A9%20Papp%20%C3%89va.pdf |z Dokumentum-elérés |