A tehetségmenedzsment rendszer elméleti és gyakorlati vonatkozásai, különös tekintettel a tehetségfejlesztési programokra
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | emberi erőforrások fejlesztése karriermenedzsment tehetség tehetséggondozás teljesítményértékelés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/44278 |
Kivonat: | A kutatás fő célja a tehetségmenedzsment rendszer elméleti és gyakorlati vonatkozásainak vizsgálata, különös tekintettel a tehetségfejlesztési programokra. Nagy hangsúlyt kapott a tehetségmenedzsment, mint HR funkció működése. Elemzésre kerülnek a tehetségmenedzsmenthez legszorosabban kapcsolódó további rendszerek, mint a karriermenedzsment és a teljesítménymenedzsment. A dolgozatban kifejtésre kerül, hogy hogyan képes az előbb említett három funkció egy egészet alkotva egy olyan rendszert képezni, amely a munkavállalók számára lehetőséget biztosít a folyamatos fejlődésre, a vállalat előnyét is kovácsolva. A bemutatott esettanulmányon keresztül gyakorlati szemszögből mutatok rá a funkciók együttes működésére. A tanulmányban lévő szervezet „Növekedési ciklus” rendszere helyet biztosít az egyéni fejlődésre, karrier ambíciók kifejezésére, miközben arra törekszik, hogy holisztikus gyarapodást idézzen elő. A fejlődési lehetőségek közül nagy szerepe van a tehetségprogramok meglétének. Interjúk nyomán a tanulmány betekintést enged program tervezői és vezetői meglátásokba, valamint résztvevői véleményekbe is a témával kapcsolatban. Az elméleti mintákból és a gyakorlati szemszögből is látszik, hogy egy jól működő tehetségmenedzsment rendszerhez szükség van a nyitott kommunikációra és a folyamatos kétoldali visszajelzésre. Ekkor lehet megfelelően felmérni az igényeket és a leghatékonyabb módon reagálni rájuk. A tehetségprogramoknak válaszolnia kell a munkavállalók igényeire és összhangban kell lenniük a vállalat stratégiai céljaival. Rendkívül lényeges pont a programok utókövetése, hogy bebizonyosodjon azok sikeressége. A sikeresség nem csak abból fakad, hogy a résztvevők elégedettek-e a kurzus tartalmával. Az eredményesség abból ered, ha a tanultak gyakorlati átültetésbe kerülnek. Ezt mérni igen bonyolult, a tanulmányban lévő szervezet pedig még nem dolgozott ki rá megfelelő eszközöket.Amennyiben egy olyan rendszerrel dolgozik a szervezet, amely törődik a munkavállalói karrier aspirációival, biztosít tanulási és előrelépési lehetőségeket, számba veszi a javaslataikat és egy cél felé haladnak, akkor egy olyan környezet jöhet létre, amelyben az egyén és a szervezet is eredményes lehet. |
---|