A tehetségmenedzsment rendszer elméleti és gyakorlati vonatkozásai, különös tekintettel a tehetségfejlesztési programokra

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Audrlická Brigitta
Other Authors: Csizmadia Péter
Kovács Krisztina
Format: Thesis
Kulcsszavak:emberi erőforrások fejlesztése
karriermenedzsment
tehetség
tehetséggondozás
teljesítményértékelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44278

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44278
005 20230420145227.0
008 230420suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Audrlická Brigitta 
245 1 2 |a A tehetségmenedzsment rendszer elméleti és gyakorlati vonatkozásai, különös tekintettel a tehetségfejlesztési programokra  |c Audrlická Brigitta  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A kutatás fő célja a tehetségmenedzsment rendszer elméleti és gyakorlati vonatkozásainak vizsgálata, különös tekintettel a tehetségfejlesztési programokra. Nagy hangsúlyt kapott a tehetségmenedzsment, mint HR funkció működése. Elemzésre kerülnek a tehetségmenedzsmenthez legszorosabban kapcsolódó további rendszerek, mint a karriermenedzsment és a teljesítménymenedzsment. A dolgozatban kifejtésre kerül, hogy hogyan képes az előbb említett három funkció egy egészet alkotva egy olyan rendszert képezni, amely a munkavállalók számára lehetőséget biztosít a folyamatos fejlődésre, a vállalat előnyét is kovácsolva. A bemutatott esettanulmányon keresztül gyakorlati szemszögből mutatok rá a funkciók együttes működésére. A tanulmányban lévő szervezet „Növekedési ciklus” rendszere helyet biztosít az egyéni fejlődésre, karrier ambíciók kifejezésére, miközben arra törekszik, hogy holisztikus gyarapodást idézzen elő. A fejlődési lehetőségek közül nagy szerepe van a tehetségprogramok meglétének. Interjúk nyomán a tanulmány betekintést enged program tervezői és vezetői meglátásokba, valamint résztvevői véleményekbe is a témával kapcsolatban. Az elméleti mintákból és a gyakorlati szemszögből is látszik, hogy egy jól működő tehetségmenedzsment rendszerhez szükség van a nyitott kommunikációra és a folyamatos kétoldali visszajelzésre. Ekkor lehet megfelelően felmérni az igényeket és a leghatékonyabb módon reagálni rájuk. A tehetségprogramoknak válaszolnia kell a munkavállalók igényeire és összhangban kell lenniük a vállalat stratégiai céljaival. Rendkívül lényeges pont a programok utókövetése, hogy bebizonyosodjon azok sikeressége. A sikeresség nem csak abból fakad, hogy a résztvevők elégedettek-e a kurzus tartalmával. Az eredményesség abból ered, ha a tanultak gyakorlati átültetésbe kerülnek. Ezt mérni igen bonyolult, a tanulmányban lévő szervezet pedig még nem dolgozott ki rá megfelelő eszközöket.Amennyiben egy olyan rendszerrel dolgozik a szervezet, amely törődik a munkavállalói karrier aspirációival, biztosít tanulási és előrelépési lehetőségeket, számba veszi a javaslataikat és egy cél felé haladnak, akkor egy olyan környezet jöhet létre, amelyben az egyén és a szervezet is eredményes lehet. 
695 |a emberi erőforrások fejlesztése 
695 |a karriermenedzsment 
695 |a tehetség 
695 |a tehetséggondozás 
695 |a teljesítményértékelés 
700 1 |a Csizmadia Péter  |e ths 
700 1 |a Kovács Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44278/1/Audrlick%C3%A1_Brigitta_Z8ROEM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44278/2/BA_O_Audrlick%C3%A1_Brigitta.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44278/3/Szakdolgozat%20%C3%89rt%C3%A9kel%C3%A9s_Z8ROEM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44278/4/Audrlick%C3%A1%20Brigitta.pdf  |z Dokumentum-elérés