A magyar labdarúgó mérkőzések nézőszámaival kapcsolatos kihívások, valamint lehetséges növekedés marketing tevékenységen keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Andó Benedek
További közreműködők: Máté Bálint
Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
marketingkommunikáció
márkaépítés
sport
sportmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44340
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozat során a magyar labdarúgó mérkőzések nézőszámaival kapcsolatos kihívásokat vizsgáltam meg. Kitértem a fogyasztói magatartásokra a labdarúgás területén, ezen belül is, hogy melyek a legfőbb visszatartó erők a mérkőzésre járás szempontjából, és hogy ezeket hogyan lehetne csökkenteni. Megvizsgáltam a marketingkommunikációs eszközöket az online és az offline lehetőségek szempontjából is. Továbbá szó esik még a márkaépítésről és a márkaértéről is a dolgozatban. A kutatás célja, hogy feltárásra kerüljenek azok a tényezők, melyek visszatartják az embereket a mérkőzésektől, valamint hogy ezeket a komponenseket hogyan lehetne csökkenteni. Mindezek mellett górcső alá veszem, hogy mely intézkedésekkel lehetne még népszerűbbé tenni a sporteseményeket. Vegyes kutatást alkalmaztam, mely során a kérdőívet 157-en töltötték ki, a kvalitatív kutatás során pedig három félig strukturált interjút készítettem. Végül fény derült arra, hogy a közösség hiánya és a sikeresség a két leginkább befolyásoló tényező. Továbbá hatást gyakorló faktort jelent még a nem megfelelő infrastruktúra a stadionok körül és a csekély jelenlét a közösségi média felületeken a csapatok és a szövetség részéről.