Fejlődés útján a magyar sportszponzoráció

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Antal Dóra
Other Authors: Csongrádi Gyöngyi
Nemes István Róbert
Format: Thesis
Kulcsszavak:7P modell
sportgazdaságtan
sporttámogatás
szponzorálás
vállalkozás marketingstratégiája
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44343
Description
Abstract:A sporttörténet igazolja, hogy a sport mindig is nagy befolyást gyakorolt a gazdaságra, a politikára, a társadalomra, illetve az emberi kultúrának is igen meghatározó része. A sport az általános-, és középiskolai éveimet versenyszinten kísérte végig. Ezáltal a mozgás a mai napig nagyon fontos része a mindennapjaimnak, de már csak hobbisportként. A szakdolgozatom témaválasztása során azonban nem volt kérdés, hogy a sporttal kapcsolatos témajavaslatokat fogom elsőként szem előtt tartani.A szponzorálás gyorsan virágzó marketingeszköznek bizonyult. Fő lényege a vállalatok szemszögéből, hogy hatékonyan népszerűsítsék termékeiket és szolgáltatásaikat. Ezért az évek során a vállalatok elkezdtek úgy tekinteni erre az eszközre, mint egy hatalmas átjáróra egy sikeres hosszú távú stratégiai tervhez. A dolgozatban végzett kutatás alapján kiderül, hogy hazánkban az üzleti alapon történő szponzorálás még mindig alacsony arányban van jelen. Ennek természetesen megvannak a valós okai, azonban a sportipar hosszútávú stabil működéséhez elengedhetetlen a fejlődés ez irányban. A korábbi szponzorációs tanulmányok, illetve irodalmak ösztönzésként szolgáltak arra vonatkozólag, hogy megvizsgáljam a sportszponzoráció jelenlegi helyzetét Magyarországon. Kutatások bizonyítják, hogy a magyar lakosság számottevő része negatívan viszonyul a sportoláshoz. Ezáltal a probléma gyökere egészen a gyermekkori szocializációs folyamatokig vezethető vissza. Tehát ha gyermekkorban nem alakul ki valamilyen pozitív kép és nem szereznek kellemes élményeket a sporttal kapcsolatban, később kisebb eséllyel alakul ki a mozgás iránti szeretet, és ez egészen a sporttámogatásra való hajlandóságra is kihatással lehet. Pedig a Nyugat-Európához való felzárkózáshoz, az állami finanszírozás mellett fontos, hogy a háztartások és az üzleti szféra is erőteljesebben részt vegyen a sportfinanszírozásban. Jelen diplomamunka célja az volt, hogy olyan ismereteket nyújtson, hogyan lehet a sportlétesítmények értékét szponzori célokra használni. A kutatás célja volt továbbá megtalálni azokat a kulcsfontosságú tényezőket, melyek ezen sportingatlanok értékét javítani tudják. Az információk szakirodalomból, internetes forrásokból, valamint a bázis szervezeten belül készített interjúk segítségével kerültek összegyűjtésre. A dolgozat hatodik fejezetében egy fiktív cégen keresztül kívánom bemutatni, hogyan lehet sikeres egy újonnan alapított sportegyesület egy sportszerető, ám teljesen más iparágban tevékenykedő gazdasági szervezet támogatása által.Az utolsó fejezetben személyes beszélgetésre került sor egy jégkorong klub ügyvezetőjével és a korcsolyatechnikáért felelős edzőjével, az Erste Liga alelnökével, valamint három szponzoráló cég írásban válaszolt interjúkérdéseimre. Kulcsszavak: szponzoráció, sportszponzoráció, sportmarketing