Alapszakos hallgatók motivációja a felsőoktatási tanulmányaik során
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | extrinzik felsőoktatás hallgató intrinzik motiváció teljesítmény |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/44347 |
Abstract: | Az elmúlt időben nagyon sok változás ment végbe a világban, amely nagy hatással volt az oktatásra, a munkára, de még az emberek mindennapjaira is. Sok változás történt a felsőoktatásban is, melyek miatt mások lettek az elvárások a hallgatókkal szemben. Változtak az egyetemek oktatási modelljei, a szakok elvárásai, újabb generációk kezdték el a felsőoktatást, akiknek már más lett az elvárásuk, mentalitásuk, gondolkodásmódjuk. Ezek miatt aktuális kérdés lehet, hogy jelenleg mi ösztönzi a diákokat a tanulásban és a teljesítésben, milyen motivációs tényezők hatnak a hallgatókra. A motiváció egy olyan alapfogalom, amiről mindenkinek van egy gondolata. Legfőképpen az, hogy a tanulásnak elengedhetetlen feltétele, legyen szó bármilyen folyamatról, betanulásról, ismeretszerzésről. Jelen szakdolgozat során az alapszakos hallgatók motivációja kerül vizsgálásra, abból a szempontból, hogy a mai világban milyen motivációs tényezők viszik előre a hallgatókat a tanulmányaik során. Miképp változik a motivációjuk az évek során, és mi motiválja őket legjobban a diploma megszerzésére Lehet-e motiválni őket akár extra kreditekkel, jegyekkel, esetleg szorgalmi feladatokkal. Lehet teljesen egyénfüggő, kit az extrinzik, kit pedig az intrinzik motivációs eszközök ösztönöznek, vagy ez mindenkinél megegyezik A szakdolgozat célja a következő kutatási kérdés vizsgálata: Mi motiválja az alapszakos hallgatókat a felsőoktatási tanulmányaik során |
---|