Alapszakos hallgatók motivációja a felsőoktatási tanulmányaik során

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Antal Mónika
Other Authors: Nagy-Forintos Renáta
Nikolettiné Virág Edina
Format: Thesis
Kulcsszavak:extrinzik
felsőoktatás
hallgató
intrinzik
motiváció
teljesítmény
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44347
Description
Abstract:Az elmúlt időben nagyon sok változás ment végbe a világban, amely nagy hatással volt az oktatásra, a munkára, de még az emberek mindennapjaira is. Sok változás történt a felsőoktatásban is, melyek miatt mások lettek az elvárások a hallgatókkal szemben. Változtak az egyetemek oktatási modelljei, a szakok elvárásai, újabb generációk kezdték el a felsőoktatást, akiknek már más lett az elvárásuk, mentalitásuk, gondolkodásmódjuk. Ezek miatt aktuális kérdés lehet, hogy jelenleg mi ösztönzi a diákokat a tanulásban és a teljesítésben, milyen motivációs tényezők hatnak a hallgatókra. A motiváció egy olyan alapfogalom, amiről mindenkinek van egy gondolata. Legfőképpen az, hogy a tanulásnak elengedhetetlen feltétele, legyen szó bármilyen folyamatról, betanulásról, ismeretszerzésről. Jelen szakdolgozat során az alapszakos hallgatók motivációja kerül vizsgálásra, abból a szempontból, hogy a mai világban milyen motivációs tényezők viszik előre a hallgatókat a tanulmányaik során. Miképp változik a motivációjuk az évek során, és mi motiválja őket legjobban a diploma megszerzésére Lehet-e motiválni őket akár extra kreditekkel, jegyekkel, esetleg szorgalmi feladatokkal. Lehet teljesen egyénfüggő, kit az extrinzik, kit pedig az intrinzik motivációs eszközök ösztönöznek, vagy ez mindenkinél megegyezik A szakdolgozat célja a következő kutatási kérdés vizsgálata: Mi motiválja az alapszakos hallgatókat a felsőoktatási tanulmányaik során