Helyi média átalakulása a változó üzleti környezetben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Fanni
További közreműködők: Eckert Bálint
Szabó József
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:arculattervezés
BCG mátrix
média
SWOT-elemzés
üzleti stratégia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44359

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44359
005 20230421094315.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szabó Fanni 
245 1 0 |a Helyi média átalakulása a változó üzleti környezetben  |c Szabó Fanni  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája egy hazai, közvetett önkormányzati tulajdonú kisvállalkozás stratégiai elemzése. A fogyasztói igények megváltozásának felismerésével A Debrecen TV 2016-ban váltott arculatot, ezzel megalapozva a versenyszférában való fennmaradását. Hogy megértsük és elemezni tudjuk a stratégia váltást, először a téma elméleti megközelítésével alapozom meg kutatásom szakmai hátterét. Itt bővebben kitértem a stratégiára mint fogalomra, illetve ennek különböző elemzési módszereire, mint például a külső és belső üzleti környezet elemzés és porfólió elemzés. Ezután röviden körüljártam a KKV-k jelenlegi helyzetét, majd a kutatás előkészítéseként bemutattam a a dolgozatban tárgyalt vállalathoz szorosan kapcsoló területet, vagyis a médiát. Ezután bemutattam a Médiacentrum Debrecen Kft-t, mely a kutatásom fő témája. Bővebben kitérek a megalakult 5 különböző divízióra, melyek: Debrecen TV, rádió, Dehir.hu, Médiaműhely és a Korzó. Ezek mind a média egy-egy területét fedik le. A kutatás módszertanilag vegyes volt, hiszen kvalitatív és kvantitatív elemzést egyaránt végeztem. A kvalitatív elemzés interjúkból és stratégiai elemzésekből állt, míg a kvantitatív kutatásban számszerű adatokkal (Kiegészítő mellékletek) dolgoztam. Így végül a kutatási részt három nagyobb egységre bontottam: külső környezet elemzés (PESTEL), összetett elemzés (SWOT és BCG mátrix), illetve az árbevétel változása. A külső környezet elemzésénél még fontosnak tartottam megemlíteni a Covid-19 járványt és annak a vállalatra gyakorolt hatásait. Dolgozatomban arra voltam kíváncsi, hogy jelenleg hogyan néz ki a vállalkozás, milyen helyet tölt be a piacon. Mivel úgy éreztem hogy egyetlen kutatási kérdéssel erre nem kapok kielégítő választ, ezért több minden is megfogalmazódott bennem, így a kutatásra támaszkodva három különböző kutatási kérdést válaszoltam meg, melyeket a dolgozat utolsó fejezetében összegzésként mutattam be. 
695 |a arculattervezés 
695 |a BCG mátrix 
695 |a média 
695 |a SWOT-elemzés 
695 |a üzleti stratégia 
700 1 |a Eckert Bálint  |e ths 
700 1 |a Szabó József  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44359/1/Szab%C3%B3_Fanni_P5B3KA.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44359/2/BA_O_Szab%C3%B3_Fanni.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44359/3/Szab%C3%B3%20Fanni_GM_VM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44359/4/Szab%C3%B3%20Fanni%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés