Az ügyfélazonosítás digitalizációja

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Fritzné Korpás Csilla
Other Authors: Kolonics Ádám
Szigili Krisztina
Format: Thesis
Kulcsszavak:bank
bank informatikai rendszerei
digitális gazdaság
folyamatfejlesztés
ügyfélazonosítás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44391
Description
Abstract:Dolgozatomban a pénzintézeti digitalizáció egy kis szegletét mutatom be, amely mégis minden banki folyamat része, ügyfél szemmel szinte észrevehetetlen, azonban bankszinten komoly erőforrást emészt fel, ez az ügyfélazonosítás. A jogszabályi kötelezettségeknek megfelelés kényszere, a felügyeleti szervektől érkező nyomásra és a saját üzleti érdeke alapján az elmúlt 4 évben jelentős fejlődésen ment keresztül az OTP Bankban (a továbbiakban: Bank) az ügyféladatok nyilvántartására szolgáló front-end és back-end rendszer, valamint az ezeket működtető üzleti folyamat. Korábban nem létezett ügyfél master data managment és folyamatokban minden lépés manuálisan történt meg a bankfiókokban. Dolgozatomban ennek átalakítását, digitalizációját mutatom be és elemzem. Kvalitatív kutatást végeztem az üzleti folyamatokért felelős kollégákkal, felmérve azt, hogy milyen elvárásokkal rendelkeznek az IT rendszerek felé és milyen jövőbeni fejlesztési irányokat látnak megvalósíthatónak az ügyfélazonosítás témakörében. Az interjúk és szakmai tapasztalatom alapján a manuális és a megújult digitális folyamatot összehasonlítottam, valamint a jövőbeli fejlesztési irányokra is kitértem. Az összefoglalásban a levont következtetéseimet összegzem az ügyfelek visszajelzése és tapasztalataim alapján.