A fenntartható fejlődés árnyoldala "Greenwashing" és a további nehézségek

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Kristóf
További közreműködők: Honvári Patrícia
Kocsis Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:érzelmi reakciók
fenntartható fejlődés
fogyasztói magatartás
Föld
globális felmelegedés
globális probléma
greenwashing
marketing
zöldre mosás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44401

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44401
005 20230421094442.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Kristóf 
245 1 2 |a A fenntartható fejlődés árnyoldala  |b "Greenwashing" és a további nehézségek  |c Nagy Kristóf  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom fő témája a vállalati \"greenwashing\" (zöldre mosás) és a Földünket veszélyeztető fenntarthatósági problémák jelenléte. A dolgozat elméleti célja a fenntartható fejlődés bemutatása és a megjelenő fenyegető globális problémák ismertetése, továbbá a \"greenwashing\" jelenség kifejtése. A kutatásom célja pedig a a fogyasztók hozzáállásának a vizsgálata a környezettudatossághoz, a zöldre mosott termékekhez. Ezenkívül a vállalati zöldre mosásra való emocionális reakciók elemzése. Kutatásomhoz egy kérdőívet és 20 db interjút készítettem. A kérdőívben 19 és 27 év közötti fiatalok válaszait elemeztem. Az interjúkon résztvevő személyek fele 20 és 30 év közötti fiatal volt (5 nő - 5 férfi) a másik fele pedig 50 évnél idősebb (5 nő - 5 férfi). Az interjúknál megjelent a nemek közötti eltérések vizsgálata is. A kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy a a fiatalok körében fontos a környezettudatosság, azonban termékek vásárlásánál nem döntő tényező, túlnyomórészt ár alapján döntenek. Az interjúk alapján pedig többségben nem vált ki a mintában szereplő emberekből érzelmi reakciót a vállalati környezetszennyezés, zöldre mosás, és nem is változat a jövőbeli vásárlási szokásaikon. A dolgozat konklúziója az, hogy fogyasztói oldalról nem lehet megfékezni a vállalatok károsanyag-kibocsátását, és megszűntetni a \"greenwashing\" jelenségét. 
695 |a érzelmi reakciók 
695 |a fenntartható fejlődés 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a Föld 
695 |a globális felmelegedés 
695 |a globális probléma 
695 |a greenwashing 
695 |a marketing 
695 |a zöldre mosás 
700 1 |a Honvári Patrícia  |e ths 
700 1 |a Kocsis Zoltán  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44401/1/Nagy_Krist%C3%B3f_E45GAM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44401/2/BA_O_Nagy_Krist%C3%B3f.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44401/3/Nagy_Kristof.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44401/4/BA_B_Nagy_Krist%C3%B3f.pdf  |z Dokumentum-elérés