Stratégiai tervezés módszerei és gyakorlata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mikóczi Petra
További közreműködők: Kocsis Zoltán
Németh Dr. János Pál
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:célkitűzés(ek)
helyzetelemzés
környezeti hatások
stratégiai megközelítés
stratégiai tervezés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44403

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44403
005 20230421094447.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Mikóczi Petra 
245 1 0 |a Stratégiai tervezés módszerei és gyakorlata  |c Mikóczi Petra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A vállalat sikerének egyik fontos kulcsa a stratégia, hiszen a stratégiai döntések és tervek által tudják a vállalatok a céljaikat elérni és küldetéseiket teljesíteni. Azonban az utóbbi időkben a gazdasági környezet intenzív változásai miatt a stratégiai tervezés egyre nagyobb kihívásokat nyújt. A dolgozatom célja, hogy bemutassam a stratégiai tervezés fogalmait és folyamatát, illetve megvizsgáljam, hogyan lehet a változékony gazdasági környezetben tervezni és miként tudják kezelni a bizonytalan tényezőket. Ezek alapján olyan kérdésekre keresem a válaszokat, hogy a vállalatok miként tűzik ki a céljaikat, milyen módszereket alkalmaznak a vállalatok a stratégiai tervezés folyamán, hogyan tudnak hatékonyan tervezni a változékony gazdasági környezetben és a változásokat hogyan lehet adaptálni a már meglévő stratégiába. A primer kutatásom során kvalitatív kutatást használtam, azon belül pedig mélyinterjúkat végeztem vállalatok vezetőivel. A vállalatok mérete és tevékenysége sokszínű, többségük tipikus magyar KKV méretű, de van, amely már éppen átlépte a KKV korlátait, illetve tevékenységük szempontjából mezőgazdasági, kereskedelmi, szolgáltató és gyártó vállalat is van köztük, így több iparág működésébe, nehézségeibe és helyzetébe is betekintést nyerünk. A kutatási kérdések megválaszolása során nyilvánvalóvá vált, hogy a stratégiai tervezés folyamata nagyon sokféle lehet, úgymint a célkitűzés módja is. A vállalatoknak a tervezés során fel kell mérni a kockázatokat, amelyeket a stratégiai döntéseik hordozhatnak, illetve le kell bontaniuk a terveiket mind időben, mind pedig a vállalat különböző szintjeire. A bizonytalan tényezők kezelésére nagy hangsúlyt kell fektetniük a tervezés során és a stratégia ezen elemeinek szempontjából a legfontosabb a rugalmasság. A mikro- és makrokörnyezetben bekövetkező változásokat folyamatosan figyelniük kell, az a legjobb, ha ezekre fel tudnak készülni időben, mivel így van a legnagyobb esélyük arra, hogy csökkentsék a vállalat fenyegetettségét. 
695 |a célkitűzés(ek) 
695 |a helyzetelemzés 
695 |a környezeti hatások 
695 |a stratégiai megközelítés 
695 |a stratégiai tervezés 
700 1 |a Kocsis Zoltán  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. János Pál  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44403/1/Mik%C3%B3czi_Petra_BPP9WC.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44403/2/Mik%C3%B3czi%20Petra_BPP9WC_titkos%C3%ADt%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44403/3/BA_O_Mik%C3%B3czi%20Petra.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44403/4/BA_B_Mik%C3%B3czi_Petra.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44403/5/Mik%C3%B3cziP_szakdolgozat-biralat_njp.pdf  |z Dokumentum-elérés