Protectone Kft. üzleti környezetének elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Snekszer Péter Bálint
Other Authors: Marcsa Dr. Attila
Rádonyi Péter
Format: Thesis
Kulcsszavak:adatok
cégelemzés
kereskedelemkutatás
stakeholder(ek)
SWOT-elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44483
Description
Abstract:Dolgozatom és kutatásom során a Protectone Kft. üzleti környezetének, iparágának és szervezetének az elemzését hajtottam végre.Segítségemre a régi bevált elemzési módszerek, mint a Porteri öt erő, a SWOT elemzés, a STEEP elemzés voltak segítségemre, illetve igyekztem egy újfajta elemzési módszert használni a stakeholder elemzést.Dolgozatom részét képezi a vállalat belső és külső környezetének az elemzése, az iparági környezet elemzése. A cég több piaci szegmensben árulja termékeit ezért nagyon széleskörű betekintést szerez arról, hogy a világgazdaságban melyek azok az iparágak/szegmensek, amik a jelenlegi turbulens környezetben-válság, energiaárak emelkedése, háborús környezet- is képes stagnálni vagy akár fejlődni és mely az a szegmens amire nagy hatással vannak a külső tényezők. Az elemzések után következik a kutatási anyagok kiértékelése, ami alapján le tudjuk vonni a következtetést, hogy az embereknek miért van szüksége a termékre, amit a Protectone Kft gyárt, illetve, hogy miért versenyképes a vállalat. Kutatásom részét képezi a vásárlói visszajelzések, mélyinterjú az ügyvezetővel/alapítóval, illetve a cég két forgalmazó partnerével. Az ügyvezetővel való interjú arra fog irányulni, hogy a lehető legtöbbet megtudjuk a cég kezdeti nehézségiről, illetve arról, hogy hogy képes a vállalat évről évre már tizenkét éve folyamatos növekedést elérni és bővíteni létszámát. Választ szeretnék kapni arra, hogy mi szükséges ahhoz, hogy egy cég nemzetközi szinten is megállja a helyét több fronton. A viszonteladó partnerektől azt az információt szeretném megtudni, hogy a saját szegmensünkben milyen nehézségek és lehetőségeket látnak, illetve, hogy a jelenlegi turbulens, háborús és inflációs környezetben, hogy látják a fejlődési lehetőségeket és a profitábilitást.