Body positivity/ testkép pozitivitás a marketinggyakorlatban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Debrenszki Eszter
További közreműködők: Gáspár Bence
Kása Dr. habil. Richárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:body positivity
emotional advertising
fogyasztói észlelés
fogyasztói magatartás
inclusive marketing
márka megítélés
social media marketing
testkép pozitivitás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44532

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44532
005 20230421095116.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Debrenszki Eszter 
245 1 0 |a Body positivity/ testkép pozitivitás a marketinggyakorlatban  |c Debrenszki Eszter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A negatív testkép az elmúlt évszázadban komoly társadalmi problémává nőtte ki magát, amely szinte a népesség egészére kihatással van. Egyre gyakrabban találkozhatunk olyan legfőképp nőket megcélzó reklámokkal és kampányokkal, amelyek a testről alkotott kép elfogadását erősítik, mindez köszönhető a vállalatoknak, akik különböző módon szövik bele marketingstratégiájukba a testkép pozitivitást és az inkluzivitást, amelynek segítségével nem csak a fogyasztók, de saját maguk is profitálnak. A dolgozatom során azt vizsgáltam meg, hogy az emberek közösségi média használata milyen befolyással van a testképükről alkotott véleményükre, hogy van-e kapcsolat az emberek testképe és a más személyekkel való összehasonlítás között. Kutatásomban megfigyeltem, hogy a Magyarországon élők legfőképpen a nők hallottak és találkoztak-e már a testkép pozitivitás fogalmával és annak különböző kampányokban való megjelenésével. A téma átfogó vizsgálata érdekében vegyes kutatást végeztem. Kvalitatív kutatásom során online tartalomelemzést és interjút készítettem, hogy megtudjam az emberek, hogyan viszonyulnak a véleményvezérek testkép pozitív bejegyzéseihez, valamint Magyarországon mit gondolnak, hogyan állnak az emberek a testkép pozitivitáshoz és az inkluzivításhoz. A kvantitatív kutatásomban három hipotézist vizsgáltam és kérdőív segítségével gyűjtöttem adatokat: H1: A kinézethez és testalkathoz kapcsolódó tartalmak fogyasztása a közösségi médiában hatással van az embereknek a saját maguk és a divat-, valamint szépségiparban tevékenykedő emberekkel való összehasonlítására. H2: A testmagasság és az embereknek a saját maguk összehasonlítása a divat-, valamint szépségiparban tevékenykedő emberekkel tényezők között szignifikáns kapcsolat van. H3: A testtömeg és az embereknek a saját maguk összehasonlítása a divat-, valamint szépségiparban tevékenykedő emberekkel tényezők között szignifikáns kapcsolat van. Az elemzés során bebizonyosodott, hogy azok az emberek, akik sok a kinézettel kapcsolatos közösségi média tartalmat fogyasztanak és akik minél alacsonyabbak, hajlamosabbak magukat a divat- és szépségiparban tevékenykedő emberekkel összehasonlítani. 
695 |a body positivity 
695 |a emotional advertising 
695 |a fogyasztói észlelés 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a inclusive marketing 
695 |a márka megítélés 
695 |a social media marketing 
695 |a testkép pozitivitás 
700 1 |a Gáspár Bence  |e ths 
700 1 |a Kása Dr. habil. Richárd  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44532/1/Debrenszki_Eszter_Szakdolgozat_PSZK_2022.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44532/2/Debrenszki%20Eszter_szakdolgozati_t%C3%A9mav%C3%A1zlat_%C3%B6sszefoglal%C3%A1s_2022.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44532/3/Debrenszki%20Eszter%20szakdolgozat-biralat-es-javaslat_k%C3%BCls%C5%91%20konzulens.docx.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44532/4/Debrenszki%20Eszter.pdf  |z Dokumentum-elérés