A Lightning Shoes Kft. marketingkommunikációs tevékenységének értékelő elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nyári Kornél László
További közreműködők: Németh Dr. Szilárd
Szűcs Miklós
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:közösségi média
marketingkommunikáció
marketingtevékenység
reklámeszközök
reklámhordozók
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44597
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom fő témája egy konkrét vállalkozás marketingkommunikációs tevékenyégének elemzése volt, amely elemzés középpontjába a saját vállalkozásomat, a Lightning Shoes Kft.-t állítottam, amely limitált kiadású, gyűjtői értékkel rendelkező sportcipőket értékesít. A dolgozat célja a vállalkozás marketingkommunikációjának fejlesztésére irányuló változtatási javaslatok megfogalmazása volt. Célom eléréséhez először a marketingkommunikáció területéhez kapcsolódó szakirodalmat tekintettem át, majd kutatás segítségével adatokat gyűjtöttem. Kutatásom kereteit egy esettanulmány adta, amely során szekunder és primer adatgyűjtést is végeztem. Az esettanulmány első részében a szekunder információkat feldolgozva a Lightning Shoes Kft. és versenytársainak marketingkommunikációs tevékenységét mutattam be, majd benchmark kutatás során összehasonlítottam őket. Ezután kvantitatív primer kutatásomat egy online kérdőív segítségével végeztem, a megkérdezés célcsoportja pedig a vállalkozás célközönségébe tartozó potenciális vásárlók voltak. Kérdőívem fókuszában többek között a célcsoportba tartozók marketingkommunikációval kapcsolatos preferenciáinak felmérése, valamint közösségi média használati szokásaik felmérése volt. Az eredmények rávilágítottak arra, hogy a vásárlási döntés meghozásának szempontjából a saját felületek közül a weboldal és az Instagram oldal számít a legfontosabb marketingkommunikációs csatornának, valamint a fizetett hirdetés is fontos, mint marketingkommunikációs eszköz. Kutatásom végére több marketingkommunikációhoz kapcsolódó hiányosságot és fejlesztendő területet is sikerült azonosítanom a Lightning Shoes Kft.-nél. Többek között ilyen volt a Facebook hirdetések elhanyagolása, és a YouTube használatának mellőzése. Ezen hiányosságok kiküszöbölésére a kutatási eredmények felhasználásával többféle változtatási javaslatot dolgoztam ki, mint például a Facebook hirdetésekre való nagyobb hangsúly helyezése, valamint a YouTube használata saját és fizetett marketingkommunikációs csatornaként. A megfogalmazott javaslatok beépíthetők a Lightning Shoes Kft. marketingkommunikációs tevékenységébe, a dolgozat pedig ezáltal elérte célját.