Munkahelyi stressz a szolgáltató szektorban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Juhász Krisztián
További közreműködők: Farkasné Gondos Krisztina
Pető Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
kiégés
kutató munka
munkahely
stressz
stresszkezelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44641
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatomban a munkahelyi stresszel, azon belül a szolgáltatásszektorban dolgozók munkahelyi jólétével foglalkoztam. Ehhez a szakirodalmak különböző modellein keresztül csoportosítottam a stresszorokat, a hosszútávú következményeiket, és a megküzdési stratégiákat. A stressz és megküzdés részletezése után tértem át a menedzsment szerepére a stressz megküzdéssel kapcsolatban. A téma összefoglal néhány lényeges motivációs modellt, szükségletmodellt. A szolgáltatásokat aszerint csoportosítottam, hogy milyen intenzív a munka, illetve milyen az egyénre szabhatóság mértéke. A kutatásomban kérdőíves kutatást végeztem, emellett az általam vizsgált vállalatcsoporton belül beszéltem két vezetővel. A kutatásokat külön-külön elemeztem, de összehasonlítást is végeztem rajtuk.