A közszférában dolgozó munkavállalók motiválása és ösztönzése, a béren kívüli és egyéb juttatásokra fókuszálva

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kókai Krisztina
További közreműködők: Kolnhofer-Derecskei Dr. Anita
Somogyiné Szilágyi Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:béren kívüli juttatás
cafetéria rendszer
juttatások
közszféra
motiváció
munkamotiváció
ösztönzési rendszer
természetbeni juttatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44660

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44660
005 20230421095549.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kókai Krisztina 
245 1 2 |a A közszférában dolgozó munkavállalók motiválása és ösztönzése, a béren kívüli és egyéb juttatásokra fókuszálva  |c Kókai Krisztina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Mindig is kulcsfontosságú kérdés volt és lesz is az ösztönzés kérdése a munkahelyeken, így dolgozatomban a béren kívüli juttatások teljesítményre gyakorolt, ösztönző hatását vizsgálom meg. A középpontban a közszféra állományában dolgozók állnak, ugyanis esetükben elsősorban nem az anyagi jellegű juttatások jelentenek értéket munkahelyválasztás során. A vállalatok célja egy olyan ösztönzési rendszer kialakítása, amely bevonzza és megtartja a jó munkaerőt, hiszen csak így érhetőek el a cég által meghatározott elképzelések. A közszektor tekintetében ez még nehezebb feladat. A rendszer működéséhez elengedhetetlen a személyes igények folyamatos felmérése. Számos motivációval, munkaerőmegtartással, juttatásokkal kapcsolatos szakirodalmat érintek annak érdekében, hogy kiderítsem, melyek azok a juttatások, amelyek a legnépszerűbbek manapság. A béren kívüli juttatások és a cafetéria rendszere rugalmas ösztönzést tesz lehetővé a munkaadóknak. Az egyéni igények szerint összeválogatható juttatási csomag lehetőséget ad arra, hogy a dolgozó a saját igényeinek megfelelően válasszon a felkínált elemekből. Kedvező adókötelezettsége miatt sok helyen elérhető a SZÉP-kártya és az Erzsébet utalvány, de ezeken kívül számos más szolgáltatás is elérhető a munkavállalók számára, melyek megkönnyíthetik a mindennapokat. Dolgozatomban megfogalmazott hipotéziseim alátámasztása, avagy megcáfolása érdekében, összehasonlításra kerülnek a közszféra és a versenyszféra dolgozóinak elvárásai, illetve a béren kívüli juttatásban részesülők, illetve az ilyen juttatásokban nem részesülő munkavállalók igényei. Ezen kívül megvizsgálom a juttatásokkal szembeni elégedettség mértékét, illetve a nemek és munkakörök szerinti különbségeket és hasonlóságokat. A juttatásokra vonatkozó szabályok, illetve az egyedi igények is évről évre változnak, így ezek folyamatos ellenőrzésre és igazítása elengedhetetlen a megfelelő elégedettségi szint megtartásához. 
695 |a béren kívüli juttatás 
695 |a cafetéria rendszer 
695 |a juttatások 
695 |a közszféra 
695 |a motiváció 
695 |a munkamotiváció 
695 |a ösztönzési rendszer 
695 |a természetbeni juttatás 
700 1 |a Kolnhofer-Derecskei Dr. Anita  |e ths 
700 1 |a Somogyiné Szilágyi Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44660/1/K%C3%B3kai_Krisztina_o5c41e.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44660/2/BA_O_K%C3%B3kai_Krisztina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44660/3/szakdolgozat-biralat_2022_K%C3%B3kai_bels%C5%91.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44660/4/BA_B_K%C3%B3kai_Krisztina.pdf  |z Dokumentum-elérés