Innovatív megoldások egy ruházati cég marketing tevékenységében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kohári Fanni Zsófia
Other Authors: Misurák-Huszár Fanni
Németh Dr. Szilárd
Format: Thesis
Kulcsszavak:érzékszervek
fogyasztói magatartás
kvantitatív módszerek
marketing
percepció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44674
Description
Abstract:Az átlagos magyar fogyasztót általában a reklámkerülés jellemzi. Ebben a reklámokban teli világban, nem csoda, ha a fogyasztó annyi impulzust kap, hogy teljesen elveszik közte, sőt még ellenszenv is alakul ki az adott márka felé. Ezzel kell szembenéznie a marketingnek, és a fogyasztókat racionális gondolkodásuk mellett, érzelmileg is buzdítaniuk kell egy termék megvásárlásra. Az érzékszervi marketing ebben nyújt segítséget, hogy a fogyasztókat érzékszerveiken keresztül tudják befolyásolni, ezzel kialakítva egy ösztönös kapcsolatot a fogyasztó és a termék/szolgáltatás között. Dolgozatomat az elmélet feldolgozásával kezdem, ahol bemutatom a marketing alapelveit, majd a fogyasztói magatartást, végezetül az érzékszervi marketing elméletét, ezen belül a percepció és az érzékelési küszöbök fogalmát. Szakdolgozatom célja, hogy megvizsgáljam, az általam megkérdezett fogyasztókat befolyásolják-e az érzékszervi marketing elemei. Kutatásomhoz kvantitatív módszertant alkalmaztam, majd a kutatásom másik felében terepkutatást, mivel egy konkrét ruházati cég marketing stratégiáját elemeztem. Dolgozatomat összefoglalással, és javaslatok felvázolásával zárom.