A belső vállalati kommunikáció sajátosságai egy magyar kisvállalat alapján

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Klaudia
További közreműködők: Bánhegyi Dr. Mátyás Zoltán
Czenky Árpád
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belső kommunikáció fejlesztése
kommunikáció zavarai
kommunikációelmélet
kommunikációs csatornák
vállalati kommunikáció
vezetői kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44688
Leíró adatok
Kivonat:A kommunikáció, az információmegosztás elengedhetetlen része életünk bármely területének. A 21. század rohanó mindennapjai, valamint a technikai és digitális fejlődés megkövetelik, hogy a vállalati kommunikáció is megfelelő ütemben fejlődjön. Kutatásom során elsősorban a vállalaton belüli kommunikációra fókuszálok, mivel úgy gondolom, hogy egy hatékonyan működő vállalat alapja a megfelelő belső kommunikáció. Témaválasztásomat indokolja, hogy negyedik éve dolgozom egy magyarországi kisvállalatánál, ahol számos pozitív és negatív tapasztalatom volt az intern kommunikáció kapcsán, valamint számos fejlődésen ment keresztül ezen a téren az évek során. Szakdolgozatom célja felmérni a vizsgált magyarországi kis-, közép- és nagyvállalatokat abból a szempontból, hogy mennyire képesek hatékonyan lépést tartani a kommunikáció fejlődésével, illetve, hogy a szervezet tagjai mennyire elégedettek ezzel és milyen típusú kommunikációs gátakba ütköznek. Kutatási eredményeimet összegezve a belső vállalati kommunikáció kapcsán a várthoz képest igen pozitív visszacsatolás érkezett, mind az elégedettség szempontjából, mind pedig a pozitív tapasztalatok és a motiváció esetében is. Következtetésem kapcsán úgy gondolom, hogy a szervezeteknek érdemes bizonyos időközönként felmérni a munkavállalók véleményét a belső kommunikáció kapcsán, vizsgálni a gyakran előforduló hibákat és kutatni azok okait.