Oktatás 4.0 – A tanulás reformja a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás támogatásával

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bóné Áron
További közreműködők: Holub Boglárka
Udvaros József
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:etika
jövőkép
mesterséges intelligencia
oktatás
oktatástechnológia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44721

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44721
005 20230421095813.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bóné Áron 
245 1 0 |a Oktatás 4.0 – A tanulás reformja a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás támogatásával  |c Bóné Áron  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Mesterséges intelligencia az oktatásban Abszolút! A minket körülvevő világ gyorsan változik, és ehhez az ütemhez az oktatásnak is alkalmazkodnia kell. Az MI fogalma már régóta a köztudatban van, azonban még kevés értekezés folyik arról a hétköznapok során, hogy ez a technológia az oktatásban alkalmazva milyen előnyökkel (vagy hátrányokkal) járhat. Az oktatás új korszaka a világ egyre több pontján köszönt be, és formálja át a hagyományos oktatási módszereket és a tanár-diák közötti kapcsolatot. Tudományos körökben ezt a korszakot Oktatás 4.0-nak nevezik. Dolgozatom első részében igyekeztem tömör, teljes képet festeni magáról a mesterséges intelligenciáról és az oktatási időszak fejlődéséről. Mivel ez segítene az alkalmi olvasónak megérteni az Oktatás 4.0 filozófiáját, úgy gondoltam, hogy elengedhetetlen és hasznos a mesterséges intelligencia és az oktatás elméleti megalapozása. Az objektivitás kedvéért beszélek a mesterséges intelligenciával kapcsolatos problémákról, és ebben a részben megosztom a saját gondolataimat és ötleteimet a témával kapcsolatban. Rámutatok, hogy mennyire fontos a társadalmi párbeszéd, és hogy a társadalomban mindenkinek szerepe van a mesterséges intelligencia jövőjének alakításában. Többek közt arra a kérdésre is választ keresek, hogy manapság általánosságban mit tartunk hasznos tudásnak, amire a diákokat elsősorban tanítani kell. A továbbiakban áttekintem az oktatás egyes szakaszait, és párhuzamot vonok a web fejlődése és az oktatás korszakai között. Dolgozatomban különös hangsúlyt kap az AIED fogalmának megismertetése. Olyan kutatási eredményeket mutattam be, amelyek a mesterséges intelligenciát megfoghatóbbá teszik azáltal, hogy közelebb hozzák az olvasóhoz. Célom az volt, hogy olyan érdekes kutatásokat osszak meg, amelyek példákon keresztül könnyebben érthetővé teszik az AIED-et. A következő fejezetben az Oktatás 4.0 fontos gyakorlati példáit gyűjtöttem össze. Ezeket a példákat aszerint állítottam össze, hogy ki fogja használni őket, például diákok, tanárok vagy intézmények. Emellett néhány valós példát is hoztam az AIED-eszközökre, és mondtam néhány szót arról, hogyan működnek, és mit tudnak tenni a felhasználók számára. A szakdolgozatom megírása során számos lenyűgöző kutatással találkoztam. Az egyik legszembetűnőbb dolog, amit e folyamat során felfedeztem, az volt, hogy egyelőre nagyobb hangsúlyt fektetnek a hipotézisekre és az elméletre, mint a tényleges eredményekre. A kutatással kapcsolatos kérdéseimnél törekedtem arra, hogy olyan aktuális hipotéziseket dolgozzak ki, amelyek a releváns problémákat kezelik. Ezért döntöttem az ITS-rendszerek és az etikai aggályok mellett. A kutatómunkám során kvalitatív módszert alkalmaztam, mely segített rávilágítani mögöttes összefüggésekre. Az ITS-ről szóló kutatásom során részben megdőlt az addig a fejemben élt elképzelés, miszerint az ITS rendszer minden esetben csakis a hasznára válhat a diákoknak. Az etikai aggályokról szóló vizsgálódásom során arra jutottam, hogy a gyakorlatban kifejlesztett eszközök jellemzői és az AIED-ről való gondolkodásunk fokozatosan megváltozhat, ahogy egyre több tanulmány készül az AIED etikájának kevéssé vizsgált területén. Én magam is reményteli vagyok a jövőt tekintve, de még sok a tennivaló. Remélem, hogy elemzésemmel sikerült rávilágítanom néhány fontos és releváns témára, amelyek minden érintett számára hasznosak lehetnek, beleértve a kutatókat, a gyakorlati szakembereket, a politikai döntéshozókat stb. 
695 |a etika 
695 |a jövőkép 
695 |a mesterséges intelligencia 
695 |a oktatás 
695 |a oktatástechnológia 
700 1 |a Holub Boglárka  |e ths 
700 1 |a Udvaros József  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44721/1/B%C3%B3n%C3%A9_%C3%81ron_Z3TPXG.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44721/2/BA_O_B%C3%B3n%C3%A9_%C3%81ron.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44721/3/BA_B_B%C3%B3n%C3%A9_%C3%81ron.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44721/4/B%C3%B3n%C3%A9%20%C3%81ron_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés