Érzelmi intelligencia megjelenése a KKV-k ügyfélkapcsolataiban, hatása a vállalkozás életére

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Katona Eszter
További közreműködők: Csizmadia Péter
Gáll Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:érzelmi intelligencia
intelligencia
kis- és középvállalkozás - KKV
teljesítmény
ügyfélkapcsolat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44795

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44795
005 20230421100324.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Katona Eszter 
245 1 0 |a Érzelmi intelligencia megjelenése a KKV-k ügyfélkapcsolataiban, hatása a vállalkozás életére  |c Katona Eszter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom az ügyfélkapcsolatok területén végzett érzelmi intelligencia és érzelmi munka munkavállalói teljesítményre gyakorolt hatásának témáját járja körül. Továbbá a dolgozatom célja az érzelmi intelligencia és az érzelmi munka között kapcsolat feltárása, illetve ezen tényezők alkalmazásának hatása a munkavállalók teljesítménye és az ügyfél interakciókra. A kutatásomhoz szakirodalomkutatást alkalmaztam az említett kérdéskör feltárásához, valamint az elméleti tanulmányokra épülő interjús témafeltárási módszert alkalmaztam. A kutatásom célcsoportját képezték mikro-, kis- és közép vállalkozások olyan alkalmazottai, akik napi szinten kerülnek kommunikációs szituációba az ügyfelekkel, továbbá a vállalkozáson belül nem rendelkeznek tulajdon joggal, így nem gyakorolhatnak közvetlen ráhatást a szervezeti normákra és elvárásokra. A kiválasztás feltételeinek megfelől tizenegy alannyal készítettem interjút, főként az érzelmi munkával kapcsolatos tevékenységre irányulóan, továbbá az interjúalanyok egy érzelmi intelligencia tesztet is elvégeztek a megkérdezést követően (TEIQue tesztet – Komlósi Edit és Göndör András 2011-es fordításában). A dolgozatomban tárgyalásra kerül az intelligencia és érzelmi intelligencia, valamint az érzelmi munka elméleti tényezői. Továbbá tartalmazza a kutatási eredményeimet, tehát a munkavállalókra hatást gyakorló, ügyfelekkel létesített kommunikációs folyamatokban megjelenő érzelmi intelligenciával és érzelmi munkával kapcsolatos tényezők hatását a munkavállalók hosszú távú teljesítményére. A kutatásom során arra a következtetésre jutottam, hogy az érzelmi munka és az érzelmi intelligencia alkalmazása az ügyfélkapcsolatok során hosszú távon hatással lehet a munkavállalók teljesítményére. 
695 |a érzelmi intelligencia 
695 |a intelligencia 
695 |a kis- és középvállalkozás - KKV 
695 |a teljesítmény 
695 |a ügyfélkapcsolat 
700 1 |a Csizmadia Péter  |e ths 
700 1 |a Gáll Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44795/1/Katona_Eszter_UBS1F0.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44795/2/BA_O_Katona_Eszter.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44795/3/Biralat_KatonaEszter.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44795/4/Katona%20Eszter%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés