Globális kereskedelem és a kiskereskedelem reagálása a COVID19 világjárványra.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tasi László
További közreműködők: Fülöp Dr. Sándor
Vécsei Dávid Bence
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:áruértékesítés
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
fogyasztó(k)
GDP
kereskedelem
logisztika
SWOT-elemzés
világkereskedelem
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44796

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44796
005 20230421100326.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tasi László 
245 1 0 |a Globális kereskedelem és a kiskereskedelem reagálása a COVID19 világjárványra.  |c Tasi László  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban a magyar E-kereskedelem piacát kutatom, külön kitérve annak erősségeire, gyengeségeire, a megbújó lehetőségekre és potenciális veszélyforrásokra is. Feltérképeztem és ismertettem a vásárlók, fogyasztók pandémia helyzet előtti, alatti és utáni megítélését az online bevásárlásról. A járvány hatására az e-kereskedelmi szektor az előtérbe került, korábban nem látott mértékben tudott gyarapodni 2020-ban. A kihívásokkal teli időszak a fogyasztókon kívül a szolgáltatókat is forradalmi, innovatív megoldásra késztették. A járványügyi korlátozásoknak köszönhetően megnövekedett kereslet mértékét a szektor szolgáltatói kezdetben nehezen, kompromisszumokkal tudták kielégíteni. Az új kihívásokkal párhuzamosan új megoldások is születtek. A szolgáltatók által megbízott futárszolgálatok egymással versenyezve igyekeznek rövidebb időintervallumok alatt teljesíteni a megrendeléseket a fogyasztók örömére. Új csomagátvételi forma jelent meg, az érintésmentes kézbesítés, mely esetében a nevéből fakadóan a fogyasztó nem lép közvetlen kapcsolatba a futárral, ezzel is csökkentve az egészségügyi kockázatot. Az önállóan működő csomagautómaták népszerűsége is növekedett, mely esetében a fogyasztónak nem kell a futár érkezési idejéhez alkalmazkodnia, ugyanis az itt elhelyezett csomagok a nap 24 órájában rendelkezésre állnak a vásárló számára. Úgy gondolom, hogy az elektronikus kereskedelem piacában bőven van még kiaknázatlan terület és a fogyasztók is nyitottak az új, online, innovatív megoldásokra. Talán új megoldásokkal is szolgálhat az előttünk álló időszak, melyhez hasonlóval korábban az e-commerce szektor nem találkozott. Primer kutatásom során kvantitatív módszerrel, kérdőív alkalmazásával igyekeztem megismerni a fogyasztók magatartását, szokásait általános vélekedését az online élelmiszervásárlásról. Kérdőívem segítségével 341 ember engedett betekintést a mindennapi élelmiszervásárlási rutinjába, illetve osztotta meg véleményét, szokásait az online élelmiszerrendelésről. A járványhelyzet következtében bevezetésre került lezárások közelebb hozták a fogyasztók számára a digitalizáció nyújtotta megoldásokat, közöttük az általam is vizsgált, online élelmiszer bevásárlási lehetőséget. Kérdőívemből kiderült, hogy a vásárlók legtöbbet tejterméket, zöldséget, gyümölcsöt, fagyasztott árukat, általános háztartási cikkeket, valamint különböző italokat rendelnek leginkább, míg a friss termékeket, például: friss hústermékek, feldolgozott hústermékek, pékárukat lehetőségük szerint továbbra is hagyományos bevásárlás során szerzik be. Szekunder kutatásomhoz nagymértékben hozzájárultak a Központi Statisztikai Hivatal kimutatásai, éves beszámolói, továbbá az e-kereskedelemhez tartozó logisztikáról, a piac szereplőiről, a kereskedelemben is jelenlevő digitalizációról szóló átfogó szakmai cikkek, tanulmányok. Úgy gondolom, hogy a szektorban végzett kutatómunkám legalább olyan mértékben hozzájárult a szakmai fejlődésemhez, mint egy számomra érdekes, illetve jövőt jelentő piac megértéséhez. Remélem, hogy a dolgozatban megfogalmazott javaslatok, felvetések elméleti, illetve gyakorlati síkon is hasznosak lehetnek az olvasó számára. 
695 |a áruértékesítés 
695 |a elektronikus kereskedelem - online kereskedelem 
695 |a fogyasztó(k) 
695 |a GDP 
695 |a kereskedelem 
695 |a logisztika 
695 |a SWOT-elemzés 
695 |a világkereskedelem 
700 1 |a Fülöp Dr. Sándor  |e ths 
700 1 |a Vécsei Dávid Bence  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44796/1/Tasi_L%C3%A1szl%C3%B3_CMNLH4.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44796/2/BA_O_Tasi_L%C3%A1szl%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44796/3/szakdolgozat-biralat_2022%20Tasi%20L%C3%A1szl%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44796/4/Konzulensi%20v%C3%A9lem%C3%A9ny-V%C3%A9csei%20D%C3%A1vid%20Bence.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44796/5/BA_B_V%C3%A9csei_D%C3%A1vid.pdf  |z Dokumentum-elérés