A japán telefonipar megítélésének és piaci részesedésének változása a 90-es évektől napjainkig

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Henrietta
További közreműködők: Fazekas Bence
Németh Dr. Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:döntéselőkészítés
döntéshozatali rendszer
Japán
japán gazdaság
mobiltelefonok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44833

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44833
005 20230421100442.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szabó Henrietta 
245 1 2 |a A japán telefonipar megítélésének és piaci részesedésének változása a 90-es évektől napjainkig  |c Szabó Henrietta  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Manapság már az életünk minden pillanatát meghatározzák a minket körülvevő elektronikai eszközök. Jelenleg mindegyik termékcsoportnál igen széles a kedvelt márkák palettája és ezen márkák származási országa. Ezzel szemben, ha visszatekintünk 20-30 évvel ezelőttre, egyértelműen megállapítható, hogy a legkedveltebb és legjobb minőségű termékek túlnyomó többsége Japánból származott, melynek árát hajlandóak voltak megfizetni a fogyasztók. Jelenleg, ha szétnézünk a környezetünkben, meglepően kevés japán terméket fogunk találni és ez a trend egyaránt igaz globálisan és Japánon belül is. A dolgozatomban azt vizsgálom, hogy az évek során miért változott meg ilyen drasztikusan a japán márkák megítélése és üzleti részesedése az elektronikai iparban, azaz a fő kutatási kérdésem az, hogy milyen tényezők vezettek az egykor verhetetlen japán elektronikai márkák hanyatlásához. Ez a kérdés az elektronikai ipar egészében kutatható lehetne, de mivel az általam bemutatni kívánt változás elsősorban a szórakoztató elektronikai iparban, azon belül is a telefongyártóknál játszódott le, ezért a szakdolgozatom témáját én erre a területre határolom le. A dolgozatomban bemutatott és elemzett adatok két kategóriába sorolhatóak: a múltbeli adatokhoz korábbi kutatások, releváns irodalmak és hivatalos források szekunder adatait használtam, míg a jelenlegi helyzet feltérképezéséhez egy kérdőívet hoztam létre magyar és japán nyelven, melyeket hólabda módszerrel terjesztettem és így primer adatokhoz jutottam. Szekunder adatok egyértelműen megmutatják, hogy az ezredforduló környékén japán elektronikai márkák uralták a piacot, illetve a japán felhasználók szinte kivétel nélkül csak japán márkájú mobiltelefonokat használtak. Technológiai különbségek miatt eleinte nem volt lehetősége a japán gyártóknak arra, hogy mobiltelefonjaikkal meghódítsák a nemzetközi piacot, viszont amikor már előttük is megnyílt a piac, az amerikai, kínai és koreai márkák megállíthatatlan módon előretörtek. Ezzel nem csak egy új piacot zártak el a japán gyártók elől, de a meglévő külföldi és belföldi piacukról is kitaszították őket. Ezt a primer adatok is alátámasztják, melyek közül az egyik legbeszédesebb adat, hogy az egykor kizárólag japán mobiltelefonokhoz ragaszkodó japán kitöltők több mint 85%-a ma már iPhone okostelefont használ. 
695 |a döntéselőkészítés 
695 |a döntéshozatali rendszer 
695 |a Japán 
695 |a japán gazdaság 
695 |a mobiltelefonok 
700 1 |a Fazekas Bence  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44833/1/Szakdolgozat_YLO3QC.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44833/2/Szakdolgozat_YLO3QC_csatolm%C3%A1ny.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44833/3/Szab%C3%B3%20Henrietta%20Szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20Fazekas%20Bence_al%C3%A1%C3%ADrt_k%C3%A9zzel.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44833/4/Szab%C3%B3%20Henrietta_bels%C5%91_b%C3%ADr%C3%A1lat_NK.pdf  |z Dokumentum-elérés