A „Shick-R” Kft. üzleti környezetének elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Halász Máté
Other Authors: Burján Beatrix Éva
Marcsa Dr. Attila
Format: Thesis
Kulcsszavak:elemzés(ek)
makrokörnyezet
mikrokörnyezet
üzleti elemzés
vállalati elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44836
Description
Abstract:A dolgozatom fő célja egy vállalat üzleti környezetének elemzése. Az általam választott vállalkozás a „Shick-R” Kft. volt, aminek fő tevékenysége új autók értékesítése. Úgy gondolom, hogy az elemzésem több szempontból is felettébb érdekes. Egyrészt a COVID-19 okozta világjárvány, másrészt az orosz-ukrán háború okozta nyersanyag szuperciklus és az emiatt kialakult válság drasztikusan nehezíti az újautó értékesítést. Ennek ellenére – a jelenlegi kedvezőtlen gazdasági helyzetben is – a vállalkozás sikereket tudott elérni. Bemutattam a vállalkozás által felállított stratégiát, a kialakult helyzet megoldásait, azaz a válságkezelési módszereket és számos más elemzéssel vizsgáltam a vállalkozás eredményességét. Dolgozatom során végig a gyakorlati megközelítést részesítettem előnyben, így a vállalkozás gyors bemutatása után el is kezdtem a vizsgálatokat. Szekunder kutatásom alatt mikro és makrokörnyezet elemzést is készítettem. A makrokörnyezetet STEEP analízissel vizsgáltam, a mikrokörnyezetet pedig SWOT elemzéssel, Porter féle 5 erő modellel és versenytárselemzéssel folytattam. A szekunder kutatásaim után a saját kutatásomra helyeztem a hangsúlyt. A primer kutatás eszközeként kvalitatív módszert alkalmaztam, ugyanis feltáró jellegű információkat szerettem volna megtudni a vállalkozás működéséről. Az elemzésem során összesen négy alannyal készítettem interjút, akik valamilyen formában kapcsolatban álltak a „Shick-R” Kft.-vel. Bakos Brigittával, a gazdasági vezetővel, Tóth Zsolttal, az értékesítési vezetővel, Péter Tiborral, a zónamenedzserrel és egy ügyféllel, Nagy Gáborral. Próbáltam olyan emberekkel kapcsolatba lépni a primer kutatásom alatt, akik más és más szemszögből látják a vállalkozást, így több nézőponton keresztül tudtam vizsgálni a „Shick-R” Kft.-t. A dolgozatom egyik célja az általam feltett kérdések megválaszolása volt. A kutatásom során összesen négy kérdést tettem fel, melyekre az interjúk elemzése után tudtam megfelelő minőségben választ adni. A dolgozatom végén összegeztem az elért eredményeket, levontam az elemzésem során megállapított konzekvenciákat és javaslattételt tettem az általam felismert problémák megoldására.