A „Shick-R” Kft. üzleti környezetének elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Halász Máté
További közreműködők: Burján Beatrix Éva
Marcsa Dr. Attila
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elemzés(ek)
makrokörnyezet
mikrokörnyezet
üzleti elemzés
vállalati elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44836

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44836
005 20230421100447.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Halász Máté 
245 1 2 |a A „Shick-R” Kft. üzleti környezetének elemzése  |c Halász Máté  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatom fő célja egy vállalat üzleti környezetének elemzése. Az általam választott vállalkozás a „Shick-R” Kft. volt, aminek fő tevékenysége új autók értékesítése. Úgy gondolom, hogy az elemzésem több szempontból is felettébb érdekes. Egyrészt a COVID-19 okozta világjárvány, másrészt az orosz-ukrán háború okozta nyersanyag szuperciklus és az emiatt kialakult válság drasztikusan nehezíti az újautó értékesítést. Ennek ellenére – a jelenlegi kedvezőtlen gazdasági helyzetben is – a vállalkozás sikereket tudott elérni. Bemutattam a vállalkozás által felállított stratégiát, a kialakult helyzet megoldásait, azaz a válságkezelési módszereket és számos más elemzéssel vizsgáltam a vállalkozás eredményességét. Dolgozatom során végig a gyakorlati megközelítést részesítettem előnyben, így a vállalkozás gyors bemutatása után el is kezdtem a vizsgálatokat. Szekunder kutatásom alatt mikro és makrokörnyezet elemzést is készítettem. A makrokörnyezetet STEEP analízissel vizsgáltam, a mikrokörnyezetet pedig SWOT elemzéssel, Porter féle 5 erő modellel és versenytárselemzéssel folytattam. A szekunder kutatásaim után a saját kutatásomra helyeztem a hangsúlyt. A primer kutatás eszközeként kvalitatív módszert alkalmaztam, ugyanis feltáró jellegű információkat szerettem volna megtudni a vállalkozás működéséről. Az elemzésem során összesen négy alannyal készítettem interjút, akik valamilyen formában kapcsolatban álltak a „Shick-R” Kft.-vel. Bakos Brigittával, a gazdasági vezetővel, Tóth Zsolttal, az értékesítési vezetővel, Péter Tiborral, a zónamenedzserrel és egy ügyféllel, Nagy Gáborral. Próbáltam olyan emberekkel kapcsolatba lépni a primer kutatásom alatt, akik más és más szemszögből látják a vállalkozást, így több nézőponton keresztül tudtam vizsgálni a „Shick-R” Kft.-t. A dolgozatom egyik célja az általam feltett kérdések megválaszolása volt. A kutatásom során összesen négy kérdést tettem fel, melyekre az interjúk elemzése után tudtam megfelelő minőségben választ adni. A dolgozatom végén összegeztem az elért eredményeket, levontam az elemzésem során megállapított konzekvenciákat és javaslattételt tettem az általam felismert problémák megoldására. 
695 |a elemzés(ek) 
695 |a makrokörnyezet 
695 |a mikrokörnyezet 
695 |a üzleti elemzés 
695 |a vállalati elemzés 
700 1 |a Burján Beatrix Éva  |e ths 
700 1 |a Marcsa Dr. Attila  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44836/1/Hal%C3%A1sz_M%C3%A1t%C3%A9_U1DWQN.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44836/2/BA_O_Hal%C3%A1sz_M%C3%A1t%C3%A9.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44836/3/B%C3%ADr%C3%A1lat%20-%20Hal%C3%A1sz%20M%C3%A1t%C3%A9%20U1DWQN%20-%20k%C3%BCls%C5%91%20konzulens.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44836/4/Biralat_HalaszMate.pdf  |z Dokumentum-elérés