A munkáltatói márkaépítés hatásai

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Horváth Dorka Rozália
Other Authors: Hula-Déri Kitti
Németh Dr. Tamás
Format: Thesis
Kulcsszavak:munkavállalói elégedettség
munkavállalók megtartása
munkavállalók teljesítménye
Munkáltatói márka
toborzás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44861
Description
Abstract:A szakdolgozatom során bemutatom a munkáltatói márka fő előnyeit, a generációk közötti munkahelyi különbségeket, illetve hasonlóságokat és a munkáltatói márka kapcsolatát a toborzással. A munkáltatói márkaépítés elképesztően fontos munkáltatói szempontból, hiszen manapság elengedhetetlen a vállalatok számára a munkáltatói márka kiépítése. A munkáltatói márkaépítés lehetővé teszi a márka megítélésének befolyásolását, ami nagy mértékben hozzájárul az olyan munkavállalók vonzásához és megtartásához, akik a legideálisabbak lehetnek az adott pozíciókra. A munkáltatói márkaépítés lehetőséget ad, hogy a vállalatok az általuk képviselt értékeket közvetítsék a potenciális dolgozók felé és átfogó képet fessenek a cégnél jellemző munkavállalói élményről. Szakdolgozati témám indíttatása, hogy a munkáltatói márkaépítés két olyan területhez is kapcsolódik, amiket izgalmasnak találok, továbbá a szakmai gyakorlatomat a Mapei Kft.-nél töltöm, ahol jelentős figyelmet fordítanak a munkáltatói márka kiépítésére. A Szervezeti osztály, ahol gyakorlati időmet is töltöm, foglalkozik a munkavállalói események megszervezésével és a dolgozók általános jóllétével. Ezen tevékenységek mind jelentősen hozzájárulnak a munkáltatói márkához. A szakirodalmi áttekintés során bemutatom a generációkat és fő jellemzőiket, valamint a munkáltatói márka bizonyos hatásait. Ezen hatások a munkavállalói elégedettség, a munkavállalói teljesítmény, a munkavállalók megtartása, továbbá a toborzásra gyakorolt hatások. A kutatási kérdésem: Hogyan hat a munkáltatói márka a különböző, munkaerőpiacon jelenlévő generációkra. Ezen kutatási kérdést a primer kutatásom elvégzésének érdekében átfogalmaztam, hogy a vizsgálni kívánt céghez kapcsolódjon. A kutatásom és a felállított hipotéziseim segítségével azt állapítottam meg, hogy a Mapei Kft. munkáltatói márkája hogyan hat a különböző, szervezeten belül jelenlévő generációkra. A kutatásom online kérdőív formájában történt, mely a Mapei Kft. munkavállalóinak egy részének lett elküldve, pontosan 82 főnek. A potenciális válaszadókat úgy határoztam meg, hogy a budaörsi székházban, irodai munkakörben dolgozzanak. Ez biztosítja, hogy a munkakörülményekkel kapcsolatos tapasztalataik hasonlóak. A kérdőív elsősorban a munkavállalói elégedettségre, teljesítményre és a munkavállalók megtartására fókuszált, mindezeket generációkra bontva vizsgáltam. A kérdőív eredményei alapján jellemzően elégedettek a munkavállalók, a teljesítményük is megfelelő és a Mapei Kft.-nél hosszútávra terveznek. A válaszok többnyire pozitívak és meg lehet állapítani, hogy a generációk hasonló véleményekkel, valamint tapasztalatokkal rendelkeznek a céggel kapcsolatban. A kérdőív utolsó kérdésében érkezett válaszokat csoportosítottam, majd ezek alapján opciókat kínáltam fel a változtatások lehetséges végrehajtására. Leggyakrabban a Magas jövedelmet és a Rugalmasság és home office-t írták le a munkavállalók, mint kívánt, pozitív változtatást. A jövedelemmel kapcsolatban az alapbér növelését javasoltam, hiszen a Mapei Kft. vonzó juttatási rendszerrel rendelkezik. A rugalmasság javítására pedig a rugalmas munkakezdést és a több home office-t ajánlottam.