A stratégiai tervezés módszerei és gyakorlata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sitku Dávid
További közreműködők: Dévaldné Tóth Katalin
Németh Dr. János Pál
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Ansoff
pestel
Porter
stratégia
SWOT
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44920
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom a stratégiai tervezés módszereiről és gyakorlatáról szól és mikor elkezdtem célomul tűztem ki, hogy egy átfogó képet adhassak az olvasó számára az alapoktól kezdve főként a módszereket kifejtve, hogy minél érthetőbb és megfoghatóbb fogalom legyen a stratégiai tervezés. Dolgozatomat két főbb részre lehet osztani, amit az elején egy rövidebb bevezetővel hangolódunk rá a stratégiára majd ezt követően mutatom be a stratégiai tervezés folyamatának lépéseit. Ezt követően térek ki hogyan is értelmezhetjük a stratégiát, majd a dolgozatom fő témakörére a módszerekre. Ebben a részben kerül kifejtésre a különböző módszerek sajátosságaikra, hogy mivel foglalkoznak és milyen tényezőket vizsgálnak meg alkalmazásuk során. Itt kitérek a SWOT analízisre, PESTEL-re, Porter 5 erő modellre, Mintzberg’s 5P modelljére és az Ansoff mátrixra is. Majd egy összefoglaló keretein belül elmondom, hogy ezeket a gyakorlatban mikor érdemes használni. A másik felében került sor a primer kutatásra, amelyhez kvalitatív kutatást végeztem 5 általam választott vállalkozóval, akikkel mélyinterjút készítettem. Az interjú 6. bevezető kérdéssel indul és további 10 mélyebb, hosszabb kifejtést igénylő kérdések jöttek azzal a céllal, hogy megértsem és felfedezzem azokat a pilléreket és értékeket a gondolkodás módjukban vagy érték rendjükben, amelyek segítették őket a vállalkozásuk építésében és fejlesztésében. Főként arról az oldalról közelítettem meg a dolgot, hogy nem szükséges formális stratégia a sikerhez vezető úton így a megfogalmazott három hipotézisem: hipotézis: Bár formális stratégiájuk nincs, de a vezetőnek van egy meggyőződése/értékrendje, ami meghatározza a vállalat működését. hipotézis: Nem kell, hogy formális stratégiájuk legyen, ha vannak megfogalmazott értékek. hipotézis: A hosszú távú növekedéshez szükséges egy jó stratégiai látás, de formális stratégia nem. Az interjú és a válaszok vizsgálata után mind 3 hipotézisemet igazoltnak tekintettem, amit kifejtettem az Összegzés/konklúzió részben.