Milyen változásokat okozott az online vásárlási szokásokban a koronavírus járványhelyzet?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dali Evelin
További közreműködők: Eckert Bálint
Farkas Miklós
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus fizetési módok
elektronikus vásárlás - online vásárlás
fogyasztói magatartás
koronavírus-járvány (COVID-19)
vásárlási döntés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44947

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44947
005 20230421100916.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Dali Evelin 
245 1 0 |a Milyen változásokat okozott az online vásárlási szokásokban a koronavírus járványhelyzet?  |c Dali Evelin  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Napjainkban az online kereskedelem szerves részét képezi életünknek, ez a meglévő számítástechnikai technológiának, és a szinte mindenhol elérhető internet hozzáférésnek köszönhető. A kereskedők részéről az online jelenlét egyre inkább erősödik, és ez visszaköszön a fogyasztói oldalról is. A mai rohanó világban az emberek többségének már nincs ideje arra, hogy órákat töltsön a boltban vásárlással. Helyette kihasználhatják az online vásárlás nyújtotta előnyöket. Virtuális kosarunkba tehetjük a megvásárolni kívánt terméket, egy gombnyomással fizethetünk, és ajtónk elé érkezik a megrendelt áru. Kutatásomat olyan időponthoz kötöttem, „nevezetesen a koronavírus járvány időszakához” amely kifejezetten hatással volt arra, hogy mit és hogyan vásárolunk. A pandémia alatt, ha szerettünk volna egyes termékeket megvásárolni akkor azt leginkább online tehettük meg. Diplomadolgozatom aktualitását az adja, hogy a koronavírus feltehetően hossztávú tendenciákat indított el az e-kereskedelem területén. Olyan változások történtek az online piacon, melyekre korábban nem volt példa. Dolgozatomban, a kutatásaimmal azt vizsgáltam, hogy a pandémia alatt megváltozott online vásárlási szokásaink milyen mértékben maradtak velünk a járvány lecsengése után. Hérakleitoszt idézve: „Az egyetlen állandó a változás maga.”. Ez természetesen érvényes nem csak a piacra, hanem a fogyasztói magatartásra is. A fogyasztás, a vásárlás körülményei, a fogyasztók attitűdje is folyamatosan változik. 2020 márciusában Magyarországon megjelent az új koronavírus (COVID-19), mely gyökerestől változtatta meg életünket minden téren. Komoly hatása volt arra, hogy a lakosság milyen módon és mit vásárol. A digitalizáció megállíthatatlan megatrendjét láthatóan a járványhelyzet és a következményeként elrendelt korlátozások tovább erősítették. Bár egy erősen negatív gazdasági helyzet jellemezte az elmúlt 2 évet, a digitalizáció és a járványhelyzet abszolút nyertese az online vásárlás lett. Dolgozatomban arra törekedtem, hogy átfogó képet adjak az e-kereskedelem dinamikus váltázásáról, különös tekintettel a koronavírus járvány által okozott szempontokra. A bemutatást követően betekintést adtam az e-kereskedelem aktuális helyzetébe magyarországi viszonylatban, hogy az elmúlt évek történései hogyan formálták a piacot. Ezután ismertettem a fogyasztói magatartás egyes részleteit az online környezetben, hisz fontos feladatnak tartom, hogy megértsük mi zajlik a fogyasztó tudatában. Ezt követően bemutattam a vásárlási döntés folyamatát az ötlépcsős modell segítségével. Szakirodalmi áttekintésem végén különös figyelmet fordítottam az online vásárlás sarkalatos pontjára: az online fizetési módokra. Ezt követően a kutatási kérdéseimre kerestem választ, és az ezekhez kapcsolódó hipotézisek alátámasztásához vagy cáfolatához készítettem egy kérdőívet. A kérdőív összeállítása során többek között arra voltam kíváncsi, hogy hogyan alakultak a válaszadók internetes vásárlási szokásai, mi miatt döntenek az online vásárlás mellett, illetve hogy biztonságosnak tartják-e az interneten történő vásárlást. Összességében elmondhatjuk, hogy a koronavírus járvány relatív rövid idő alatt jelentős mértékben átformálta az online vásárlási szokásokat. A kutatásaim rámutatnak arra, hogy a pandémia alatti történések nem csak egy ideiglenes változást eredményeztek, hanem hosszútávon is beépültek a vásárlási szokásainkba. A járványhelyzet feltehetőleg elmúlt, a piac többé-kevésbé normalizálódott de a változások velünk maradnak. 
695 |a elektronikus fizetési módok 
695 |a elektronikus vásárlás - online vásárlás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a vásárlási döntés 
700 1 |a Eckert Bálint  |e ths 
700 1 |a Farkas Miklós  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44947/1/Dali_Evelin_GH6PAI.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44947/2/BA_O_Dali_Evelin.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44947/3/Dali%20Evelin_GM_VM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44947/4/BA_B_Dali_Evelin.pdf  |z Dokumentum-elérés