Pontgyűjtő mobil alkalmazás FMCG vállalatnál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó András
További közreműködők: Bíró Orsolya
Fauszt Dr. Tibor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:alkalmazás(ok)
Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program
Java
kódolt programok
mobiltelefonok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44983
Leíró adatok
Kivonat:Egy FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) cég életében az egyik legfontosabb kritérium, a késztermék minőségén felül, a termék vásárlók felé való prezentálása. A Hell Energy Kft. energiaital, soft drink, jegeskávé és tea gyártással foglalkozik, ezért a vásárló gyakran találkozhat a boltokban a termékeikkel, de mivel az a piac igen széles ezért a legtöbb boltban nem csak egy márka közül választhat a fogyasztó, így előnyösebb helyzetbe kerülhet az a vállalat, akinek a kihelyezései a leginkább megragadják az ember szemét. Ezt egy márka kétféleképpen érheti el, az egyik és talán a legalapvetőbb, a vállalathoz leginkább illő, de mégis figyelemfelkeltő dizájnválasztás azonban, ha egy cég ezen túl szeretné biztosítani, hogy a polc előtt álló vásárló ténylegesen végül úgy döntsön, hogy az ő terméküket választja, akkor a lehető legigényesebben kell tálalni a fogyasztó felé. Egy ilyen márka életében 3 fő csoportot különböztetünk meg, amikor azt vizsgáljuk, hogy a késztermék, hogyan kerül a vásárló elé, találkozhat vele hűtőben, kihelyezett displayen és polcvégen. A szakdolgozatban bemutatott alkalmazás célja, hogy ebből a két legfontosabbat, a hűtőt és a displayeket a lehető legigényesebben és az aktuális szortimenthez legjobban igazítva legyen feltöltve. A kiemelt nagy üzletekhez a vállalat rendel területi képviselőket, akiknek a napjuk abból áll, hogy az országot járva különböző boltokban ellenőrzik a kihelyezéseket és az esetleges hibákat, eltéréseket javítják. Azonban, mivel a független kiskereskedők, azaz a kisboltok vannak nagyobb arányban ezért ott is kiemelt fontosságú a jó megjelenés, ám a magas boltszám miatt fizikai képtelenség minden nap lefedni az összes boltot, ahol kapható a termék. Erre a problémára kínál megoldást az alkalmazás, ugyanis a boltos regisztrációját követően napi szinten feltölthetnek boltonként és kihelyezésenként egy képet, egy előre megadott feltöltési elváráshoz viszonyítva, amit utána az admin felületen ki is tud értékelni a cég, az elvárásnak megfelelt képek után a bolt jutalom pontokban részesül, amiket később beválthat különböző ajándékokra az alkalmazáson keresztül. Így, az alkalmazás fejlesztésén keresztül van szerencsém belelátni egy vállalat működésébe, a gyártástól kezdve a tervezésen keresztül egészen a marketingig úgy, hogy mivel végsősoron mégiscsak egy mobil alkalmazásról van szó a jövőbeli szakmám minden ágazatát lefedi, mind a gazdasági részét, mind az informatikát.