Médiatartalom fogyasztási szokások, Netflix és egyéb streaming szolgáltatások térhódítása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tokai Kristóf
További közreműködők: Budavári-Nagy Zsolt Attila
Kása Dr. habil. Richárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Audiovizuális médiaipar
fogyasztói magatartás
globalizáció
kábeltelevízió
koronavírus-járvány (COVID-19)
Magyar kultúra és fogyasztók
netflix
streaming szolgáltatások
Vásárlási hajlandóság
verseny
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44988

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44988
005 20230421101052.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tokai Kristóf 
245 1 0 |a Médiatartalom fogyasztási szokások, Netflix és egyéb streaming szolgáltatások térhódítása  |c Tokai Kristóf  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A televíziózás igen hosszú utat tett meg, hogy eljusson oda, ahol ma tart. Manapság is jelen van a piacon a hagyományos lineáris televízió, ami igen nemes múlttal rendelkezik. Az utóbbi évtizedben azonban gyökeres változások voltak felfedezhetőek ebben az iparágban. A rohamos technológiai fejlődésnek köszönhetően megjelentek a streaming szolgáltatások, amelyek rögtön nagy népszerűségnek örvendtek. Az internetnek köszönhetően minden felgyorsult világunkban, az ingerküszöbök kitolódtak és szempont lett a kényelem az emberek életében. Ezek mind kedveztek a streaming szolgáltatások térnyerésének. 2019-ben hirtelen jött és mindent elsöpört a COVID-19 járvány, ami óriási változásokat hozott mindenben, így a médiaiparban is. A mozik bezártak, senki nem mehetett sehova és a lezárások miatt otthon kellett maradni. Ebben pedig meglátták a lehetőséget a streaming szolgáltatók és a saját javukra fordították azt. Az egyik, de lehet, hogy az egyetlen olyan iparág voltak, akik folyamatosan csak fejlődtek a járvány alatt és nem torpantak meg gazdaságilag. Az otthon tartózkodó emberek nagy többsége fizetett ekkor elő streaming szolgáltatásra és sokan meg is tartották az előfizetésüket a járvány után is. A hagyományos televízió ezzel szemben szemmel láthatóan veszíti el folyamatosan nézőközönségét, ezek az emberek pedig sok esetben átvándorolnak a streaming szolgáltatásokhoz, hiszen az általuk nyújtott végtelen tartalom, reklámmentesség és az, hogy bármikor és bárhonnan nézhetőek a tartalmak igen kecsegtető a fogyasztók számára. Olyan előnyökkel rendelkeznek, amivel a hagyományos kábeltelevízió nem veheti fel a versenyt azonban a financiális helyzet lehetséges, hogy közbeszól egyeseknél. Kíváncsi voltam, hogy van-e arra esély, hogy a streaming szolgáltatások kiszorítsák a kábeltelevíziókat a piacról és átvegyék az uralmat az iparág felett. Ennek érdekében szekunder kutatást végeztem azért, hogy a megfelelő háttéranyagok összegyűjthessem dolgozatom elkészítéséhez. Ezt követően primer kutatásomban számos szempontot figyelembe véve, gondolok itt a gazdasági, demográfiai, financiális, pszichológiai és egyéb tényezőkre, felmértem a társadalom jelenlegi helyzetét ezeken a területeken. Továbbá kíváncsi voltam fogyasztási szokásaikra ebben az iparágban. Végül pedig arra próbáltam meg választ keresni, hogy lehetséges-e, hogy a streaming szolgáltatók kiszorítsák a kábeltelevíziókat a piacról, a kitöltők nagy része pedig egyetértett ezzel a folyamattal és jelenséggel, hogy előbb vagy utóbb be fog következni. 
695 |a Audiovizuális médiaipar 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a globalizáció 
695 |a kábeltelevízió 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a Magyar kultúra és fogyasztók 
695 |a netflix 
695 |a streaming szolgáltatások 
695 |a Vásárlási hajlandóság 
695 |a verseny 
700 1 |a Budavári-Nagy Zsolt Attila  |e ths 
700 1 |a Kása Dr. habil. Richárd  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44988/1/Tokai_Kristof_RK859D.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44988/2/BA_O_Tokai_Kristof.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44988/3/BA_B_Tokai_Kristof.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44988/4/Tokai%20Kristo%CC%81f.pdf  |z Dokumentum-elérés