A képzés-fejlesztés jelentősége és szerepe az emberi erőforrás biztosításában és a kompetenciák fejlesztésében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | emberi erőforrások fejlesztése képzési program kompetencia kompetenciamenedzsment koronavírus-járvány (COVID-19) |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/45020 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg45020 | ||
005 | 20230421101159.0 | ||
008 | 230421suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Boncsér Vivien | |
245 | 1 | 2 | |a A képzés-fejlesztés jelentősége és szerepe az emberi erőforrás biztosításában és a kompetenciák fejlesztésében |c Boncsér Vivien |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szakdolgozatom központi témája a munkaerő képzés-fejlesztés. Szekunder kutatásom bemutatását a képzés fogalmának meghatározásával kezdtem, melyből kiderült, hogy a téma kutatói a vállalati stratégia megvalósításának eszközeként tekintenek a munkaerő képzésre. Majd a fogalmi meghatározásokat követően a képzések célját és jelentőségét vizsgáltam. Ezután a képzési módszerek két nagy csoportját mutattam be: „on-the-job”, azaz munkavégzés közbeni képzések és „off-the-job”, vagyis munkahelyen kívűli képzések. Illetve a vállalati képzések fajtáját, melyet egy képzési piramis segítségével mutattam be. A képzés rendszer folyamata is bemutatásra került a szekunder elemzések során. A folyamat első és legkritikusabb fázisa a képzési igények felmérése, amely alapján a fejlesztési célok meghatározásra kerülnek. Ezután a képzés megtervezése következik, majd annak lebonyolítása. A képzési folyamat utolsó fázisa a képzés értékelése és utókövetése. A dolgozatom második részének témája a kompetencia. A kompetencia fogalmát 6 különböző meghatározást adva ismertettem (Klein és Klein, Quinn, Spencer – Spencer, Boyatzis, Henczi, Nagy). Ismertettem Spencer és Spencer jéghegy modelljét, amely szerint a kompetencia elemeknek tudatosság és fejleszthetőség szempontjából különböző szintjei vannak. Ezután bemutattam a Spencer-féle kompetenciaszótárat, amely 21 alapkompetenciát határoz meg, melyek 6 különböző csoportba sorolhatóak. Illetve Quinn kompetenciamodelljét is vizsgáltam. A modell arra a feltevésre épül, hogy a sikeres vezetőknek munkájuk során egymással ellentmondásos elvárásoknak kell megfelelniük. A modellt egy olyan koordináta-rendszerben helyezték el, melynek tengelyeit ellentétpárok alkotják. Szekunder kutatásom mellett egy primer kutatást is végeztem, mely segítségével azt vizsgáltam, hogy a koronavírus járvány miként változtatta meg a munkahelyi képzések szervezését. Illetve kutatásomban arra a kérdésre is kerestem a választ, hogy mitől hatékony egy képzés. | |
695 | |a emberi erőforrások fejlesztése | ||
695 | |a képzési program | ||
695 | |a kompetencia | ||
695 | |a kompetenciamenedzsment | ||
695 | |a koronavírus-járvány (COVID-19) | ||
700 | 1 | |a Faragóné Lepp Katalin |e ths | |
700 | 1 | |a Kókai Katalin |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45020/1/Boncs%C3%A9r%20Vivien_QJX9GD.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45020/2/BA_O_Boncs%C3%A9r%20Vivien.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45020/3/Boncs%C3%A9r%20Vivien_b%C3%ADr%C3%A1lat_GM_FLK.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45020/4/BA_B_Boncs%C3%A9r%20Vivien_kiertekelt.pdf |z Dokumentum-elérés |