A munkahelyek koronavírus-járványra adott válaszai az employer branding tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Holik Balázs
További közreműködők: Marada Judit
Németh Dr. Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:employer branding
home office
HR
koronavírus-járvány (COVID-19)
munkáltatói márkaépítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45052

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg45052
005 20230421102304.0
008 230421suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Holik Balázs 
245 1 2 |a A munkahelyek koronavírus-járványra adott válaszai az employer branding tükrében  |c Holik Balázs  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az idők során a HR területnek folyamatosan reagálnia kellett a munkavállalók változó igényeire. A munkáltatói márkaépítés fontosságának térnyeréséhez az elmúlt évek munkaerőpiaci nehézségei nagymértékben járultak hozzá, hiszen ez a szakma legújabb válasza a versenyképesség megőrzésére. Témaválasztásomhoz személyes érdeklődésem is hozzájárult, hiszen a marketing-kommunikáció területe iránti vonzalmam miatt szívesen kísérem figyelemmel az employer branding által használt vállalati külső és belső kommunikációkat. Ahhoz, hogy bizonyos értékek hiteles kommunikálásra kerülhessenek, kulcsfontosságú minden vállalatnak tisztában lennie a saját EVP-jeivel, azaz értékeivel. Ezek az értékek a pandémia időszaka alatt jelentősen megváltoztak, egyértelműen az emberi egészség és annak különböző eszközökkel való védelme került előtérbe. A dolgozatomban tehát bemutatom egyrészről a munkáltatói márkaépítés történetét, alapjait és stratégiai fontosságát, másrészről pedig a COVID-19 világjárvány magyar vállalatokra gyakorolt hatásait. A két téma összefonódása érdekes megfigyelésekhez vezetett, hiszen olyan új megváltozott igényekre kellett a vállalatoknak reagálniuk, amelyeket előtte természetesek voltak. Ezek a válaszok tovább formálták a munkáltatói márkaépítés területét is és a helyzetre adott egyes válaszok a gyakran a pandémiás helyzeten túlmutatóan is megmaradtak, mások viszont eltűntek. A szakdolgozat kutatás részében nyolc vállalat képviselőjével készült interjú során négy kritikus terület mentén próbáltam megvizsgálni a pandémia okozta változásokat, névlegesen az otthoni munkavégzéssel kapcsolatban, a belső kommunikációval kapcsolatban, az e-learning lehetőségekkel kapcsolatban és az online csapatépítőkkel kapcsolatban. Jelentős mértékű informatikai fejlesztést hajtottak végre a vállalatok az említett területeken, ugyanakkor nem mindenhol tudott fennmaradni a teljesen digitális megoldás. Az interjúkból az is kitűnik, hogy a versenyképességet azok a vállalatok tudják fenntartani, akik tudnak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, és akik számára legalább olyan fontosak a munkavállalók, mint a gazdagági érdekek. A kényszerűségből bevezetett eszközökből egyes vállalatok akár előnyt is tudtak kovácsolni, megmutatva ezzel alkalmazkodókészségüket. A digitális megoldások kétségkívül rengeteg könnyítést hoztak, ugyanakkor egy jó munkahely összetevői között mind a szakirodalom, mind pedig a kutatásom alapján az látszik, hogy a digitális lét és a személyes lét egyensúlyban van, ennek ötvözetére érdemes törekedni. 
695 |a employer branding 
695 |a home office 
695 |a HR 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a munkáltatói márkaépítés 
700 1 |a Marada Judit  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. Tamás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45052/1/Holik_Bal%C3%A1zs_RS3HR8.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45052/2/SZTK_O_Holik_Bal%C3%A1zs.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45052/3/B%C3%ADr%C3%A1lat_Marada%20Judit.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45052/4/szakdolgozat-biralat_SZTK_Holik_Bal%C3%A1zs.pdf  |z Dokumentum-elérés