Üzleti modell elemzés a Magyar Telekom Nyrt., illetve annak KKV szegmensében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Serfőző Kitti Nikolett
Other Authors: Jójárt Zsófi
Kulcsszavak:cégműködés
cégtörténet
telekommunikáció
ügyfélkapcsolat
üzleti modellek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45097
Description
Abstract:Záródolgozatom első felében igyekeztem bemutatni a Magyar Telekom Nyrt.-t. Az elmúlt évek során rengeteg szervezeti átalakuláson ment keresztül, azonban ez által mindig csak jobb lett a cég. A cégtörténetet ismertetve láthatjuk szakaszosan a cég fejlődését. A 2019-ben átvett új székházban naponta több ezren dolgoznak. Itt figyelnek a munkatársak jólétére, lehet ügyfelekkel is tárgyalni bent. A hatalmas modern épület több díjat is elnyert az évek során. Én személy szerint nagyon szeretek bent dolgozni, felszerelt, tágas, és így könnyebb volt tanulni a kollegáktól, mintha csak távmunkában lett volna esélyem a tapasztalatszerzésre. A székházon belül, és kívül is számtalan eseményt rendezett a cég, mely által sikerült jobban megismernem a kollegák munkásságát. És végül, de nem utolsó sorban részleteztem még a dolgozatban 2 munkaköri feladatomat. Az irodában való iratmozgatást, rendszerezést, illetve egy értékesítési folyamat indítását.A záródolgozat második felében az üzleti modellt mutatom be, és annak alakulását a Magyar Telekom Nyrt.- ben, és annak Kis és középvállalati szegmensében. Bevezetőnek ismertetem a cég célját, vízióját, hogy mi a modell, és mitől jó egy üzleti modell, miért is jó a cégnek. Ismertetek pár üzleti modell fajtát, és az üzleti modellt alkotó 9 építő elemet. Fontosak az üzleti életben az ügyfelek, a velük való folytonos kapcsolattartás, valamint az, hogy ezt a kapcsolattartást milyen csatornákon keresztül kívánjuk folytatni. Mik a vállalat olyan értékei, melyek kielégítik az ügyfél igényeket. És ez számokra kivetítve hogyan is alakul: bevételek. Fontos továbbá szemügyre venni a kiemelet erőforrások- tevékenységek, valamint a kiemelt fontosságú partnereket. És végezetül a költségszerkezetet, mely nem csak arra fókuszál, hogy mennyi árbevétel keletkezett, hanem, hogy az ezzel járó kiadások hogyan is alakulnak, a munkaerőknél mennyi költség áll fent munkáltatói oldalról. Részletezve az egyes építő elemeket, rávetítem azt, hogyan is alakulnak ezek a Telekom esetében. Végezetül összegzem is azt, egy rövid vélemény kifejtéssel.