A Lauder - jelen, múlt és jövő, avagy hogy nő ki egy oktatási intézményből téren, időn és generációkon átívelő közösség
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | generációk közösség Lauder oktatás projektalapú nevelés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/45511 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg45511 | ||
005 | 20230803162001.0 | ||
008 | 230803suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Őri Anna Dina | |
245 | 1 | 2 | |a A Lauder - jelen, múlt és jövő, avagy hogy nő ki egy oktatási intézményből téren, időn és generációkon átívelő közösség |c Őri Anna Dina |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szakdolgozatomban bemutatok egy olyan nyitott, elfogadó és befogadó oktatásiintézményt, amelyik 1990-es, azaz a rendszerváltáskori alapítása óta létezik,növekszik és bár buktatók szép számmal voltak, vannak és biztosan lesznek isennek az iskolának az életében is, de a közösségszervezése példaértékű éstöretlen.Igyekeztem megtudni, hogyan küzdött és küzd meg az intézmény a 2-től sokszor 20 éves korigoda járó gyerekek, fiatalok generációs különbségeivel és azzal, hogy izgalmashelyet varázsoljon olyan embereknek, akik gyakorlatilag ott nőnek fel és hogyanfordítják ezeket a nehézségeket előnnyé egy olyan közösség létrehozására, amimindig, mindenhonnan visszahúz. Hogy érhető el, hogy az alumni diákok ésdolgozók évről évre örömmel megtöltik az intézmény épületeit és a hatalmaskertet, hogy újra láthassák egymást? Hogy lehet a szülőket nem kizárni, fizikailagés lelkileg is az iskolából, hanem ehelyett őket is elkötelezett és lojális,teljes értékű lauderessé tenni és nem aggódni, mi lesz, ha az iskola büféjébenisszák meg reggeli kávéjukat, esetleg úgy, hogy még gyereküket tanító pedagógusis csatlakozik hozzájuk? Mitől lehet egy iskola születésnapja kapcsolódás egykiscsoportos és egy gimnazista között? Miért fontos, hogy inkább házi készítésűsütemények érkezzenek egy-egy ünnepre? Miért közösségformáló, ha a hanukaivásár kisiskolások által készített portékáit nem csak a szülők, hanem a felsőbbosztályosok is értékelik, vásárolják? Mitől szövődnek életre szólókapcsolódások diák és tanár között egy éjszakai „túlélő” verseny alkalmával?Miért jobb a közösség szempontjából, ha majdnem felnőttként, választott mentorsegít az élet dolgaiban eligazodni és nem egy osztályfőnök? Mitől válik aközösséget összekötő kapoccsá egy iskoladal? Szerettem volna megtudni, hogy vannak-eolyan gondolatok, ötletek, programok, lehetőségek a közösségformálásra, amimáshol is használható lenne, ami átvehető és, hogy mit tesz a Lauder azért,hogy ezeket a tapasztalatokat, lehetőségeket át is adja más iskoláknak?Kíváncsi voltam, mennyire vevő a többi iskola, óvoda ezekre az átvehetőközösségformáló programokra, ötletekre? Remélem a dolgozatom minden kérdésre választ ad. | |
695 | |a generációk | ||
695 | |a közösség | ||
695 | |a Lauder | ||
695 | |a oktatás | ||
695 | |a projektalapú nevelés | ||
700 | 1 | |a Hübner Andrea |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45511/1/szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45511/2/%C5%90ri%20Anna%20Dina-bels%C5%91.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45511/3/%C5%90ri_Anna_Dina_BA%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap_Mongyi_Norbert.pdf |z Dokumentum-elérés |