A projekt módszer alkalmazásának lehetőségei a középfokú oktatás technikumi képzéseiben
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 21. század fenntarthatóság közoktatás projekt(ek) projektpedagógia reformpedagógia |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/45557 |
Kivonat: | Aprojektszemlélet bevezetése nem újkeletű az oktatásban, de kétségtelenülszerves része, kiváltképp a 21. századi oktatási rendszernek. A gyorsan változóvilágban, ahol a hagyományos tanítási módszerek mellett szükségessé vált másalternatív módszerek alkalmazása, teret nyert többek között a projektszemlélet. A modern projektalapú oktatás azért is népszerű, mert a diákok egyrekevésbé hajlandóak olvasni, vagy a lassú információ szerzés nekik nehézkes. A„Z” generáció tagjai már együtt nőttek fel azokkal az okos-készülékekkel,amelyek nem csak a mindennapjukat, hanem a tanulást is segítheti, perszemegfelelő módon használva azokat. Az egyéni kutatások, problémamegoldások,felfedezések, több kis részből való egész projekt felépítése élvezetessé tehetia diákok tanulási folyamatát, gyors eredményekkel, alkotói élményekkelsikeresen motiválhatóak. Évtizedek alatt nem észrevétlenül szivárgott be amindennapos oktatásba, és a rendszer egyik fontos alappillérévé vált, az aktívtanulás részeként a projekt alapú tanulás módszere. |
---|