Egyes generációk viszonya az élethosszig tartó tanulással

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Gy.Molnár Gréta
Other Authors: Hübner Andrea
Format: Thesis
Kulcsszavak:élethosszig tartó tanulás
felnőttképzés
lifelong learning
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45617
Description
Abstract:A szakdolgozatom fő témája a magyar X, Y és Z generációk hozzáállása az élethosszig tartó tanuláshoz. Ezen terület feltérképezéséhez kérdőívet használtam kutatásomban, és habár nem reprezentatív ez a kutatás, az általam vizsgált generációk helytálltak a róluk alkotott képnek az esetek nagy részében. Számos kutatás készült már ezen generációkról, ennek köszönhetően viszonyítási alapom is volt ebben a témában. A generációkat tekintve segítségül főként Törőcsik Mária kutató munkásságát használtam, hiszen neki ez a fő kutatási iránya. Természetesen a tanulással való viszony sokszor gyermekkora vezethető vissza, így ennek a pszichológiáját is fontosnak tartottam beleépíteni a dolgozatba.Szót ejtek a szakirodalmi részben a magyarországi helyzetről is, hogy milyen az oktatás felépítése, és hogy milyen nem-formális és informális tanulási formák vannak jelen Magyarországon, illetve példaként hozom a Svéd mintát, ami valóban nagyon jól működik a kutatások alapján és esetleg jó minta lenne Magyarország számára is.